י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מקלב לממ"ז ירושלים: "יש לאפשר מעבר מתפללים לכותל המערבי בליל חג השבועות דרך שער שכם"

בעקבות הודעת המשטרה על סגירת שער שכם לסירוגין למעבר מתפללים לכותל המערבי במהלך ליל שבועות, פנה ח"כ אורי מקלב למפקד המחוז ניצב יורם הלוי וביקש ממנו לשקול שוב את ההחלטה

ח"כ מקלב, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ח"כ מקלב, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בעקבות פנייתו של סגן ראש העיר יצחק פינדרוס בעניין החלטת המשטרה לסגור לסירוגין את מעבר הולכי הרגל בליל חג השבועות דרך שער שכם, פנה היום ח"כ אורי מקלב למפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי, וביקש ממנו לשקול שוב את ההחלטה שתקשה על רבים מהעולים לרגל לתפילת ותקין של חג השבועות בכותל המערבי.

"עשרות אלפים מכל רחבי ירושלים עולים ברגל בכל שעות היום והלילה של חג השבועות לכותל המערבי ולקיים את מצוות עלייה לרגל. החלטה על סגירה לסירוגין של שער שכם ימנע מרבים להגיע לכותל המערבי בשעות הלילה, ומאידך תגרום לעומס משמעותי גדול בהרבה בשעות הבוקר המוקדמות", הסביר ח"כ מקלב בפנייתו מפקד מחוז ירושלים ומציין כי "להנחיה על סגירת שער שכם יש לה משמעות ברורה וישירה על אלפי המתפללים".

במכתב ששיגר למפקד המחוז שיבח ח"כ מקלב את מאמצי המשטרה בכל מעגלי האבטחה בירושלים בימים אלו, תוך שהוא מזכיר את קריאת המשטרה שלא לשנות מהרגליו לנוכח היערכות המשטרה ומציין כי "החלטה מעין זו אינה תואמת את הקריאה להמשיך בשגרה".

"על אף הקשיים אני פונה אליך שלא לשנות את אשר היה נהוג עשרות בשנים ולאפשר את מעבר המתפללים לכות המערבי דרך שער שכם", סיכם ח"כ מקלב את פנייתו בנושא למפקד מחוז ירושלים במשטרה.

בתוך כך, החלוקה המפורסמת של משפחת מילצקי בכיכר צה"ל בדרך לכותל תימשך גם השנה כמסורת של שנים, החל מכניסת החג ועד צאתו יחלקו במקום אוכל ושתיה להולכים לכותל.
מקלב פינדרוס שער שכם כותל משפחת מילצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד