י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משבר רמי סדן: נתניהו ודרעי נפגשו - וסיכמו לשוחח אחרי החג

הבוקר צוטט דרעי אומר כי הוא יעשה הכל כדי שמי שהתבטא בצורה כזו נגד מזרחים וש"ס ילך הביתה, במקביל נחשף כי סדן גם התבטא נגד משפחת נתניהו • סדן שיגר מכתב לח"כי ש"ס: "שופכים את דמי. אני אוהב ספרדים"

ראש הממשלה נתניהו והשר דרעי, צילום: פלאש90
ראש הממשלה נתניהו והשר דרעי, צילום: פלאש90

פרשת רמי סדן - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הצהריים (ו') עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בשעה 12:30 בלשכת ראש הממשלה בירושלים. השניים דנו במשבר הפוליטי סביב דבריו של רמי סדן, ודרישת ש"ס לפטרו לאלתר.

לאחר כשעה, הסתיימה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר ש״ס השר אריה דרעי. מלשכת השר דרעי נמסר כי דרעי השמיע לראש הממשלה את דעתו הנחרצת וסוכם להמשיך בשיחה לאחר חג השבועות.

הפרשן ‏נחום ברנע כתב הבוקר ב'ידיעות אחרונות' כי "לרמי סדן יש פה גדול, בפורומים שונים הוא אמר גם דברים מתריסים ומעליבים כלפי שני קליינטים שלו - ביבי ושרה נתניהו. כזה איש לא ראוי לעמוד בראש חברת חדשות".

יו"ר ש"ס ‏השר דרעי אמר בראיון לסימה קדמון ב'ידיעות' כי "יש קונצנזוס מקיר לקיר שהדברים לא היו צריכים להיאמר. בפעם הבאה מישהו יחשוב חמש פעמים לפני שידבר בגנות ש"ס. אני לא מאיים במשבר קואליציוני, אבל אלחם בכל דרך לסלק את האיש".

דרעי הוסיף עוד ואמר כי "בראשות ועדת החינוך יושב יעקב מרגי שלנו. במועד קרוב הוא יכנס את כל הנוגעים בדבר, כולל יוכפז וחברי הדירקטוריון. נקיים מאבק עד שהאיש הזה יבין שהוא צריך ללכת הביתה, או עד שמישהו יגיד לו".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף את תוכן מכתבו של רמי סדן לחברי ש"ס הערב, הכתוב בנימה אישית אך גם תוקף בחריפות את התנהלותה של ש"ס בפרשה - רגע לפני פגישתם המיועדת של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי עם ראש הממשלה בנושא זה.

"מכתב פתוח לראש סיעת ש"ס השר הרב אריה דרעי, ולכל חברי הכנסת הנכבדים של תנועת ש"ס, שלומכם ישגה לעולם, אני כותב אליכם מלב מדמם, כי אין בי עוד הכח לידום. שבוע שופכים את דמי, לשוא", פותח סדן את מכתבו. כמוכם גם אני חושב שאסור שאדם ששונא ספרדים או גזען ישמש בתפקיד ציבורי. אלא שלא יעלה על הדעת ואיני מסוגל כלל לחשוב או להרגיש שנאה. ודאי לא לציבור שלם וודאי לא לציבור הספרדי היקר החם והאוהב. כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה הדברים לא שייכים.

"זכיתי משך שנים לחיות בחברה ספרדית ולהתענג עליה. זכיתי לשמש את הרב מרדכי אליהו זצוק"ל שהוא ומרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל העריכו וכיבדו זה את זה. הם תלמידי חכמים ענקיים -הירבו שלום בעולם. לצערנו, לא כל הסובבים אותם. בואו נלך בדרכם ולאורם. באהבת אמת ובריבוי אורה של תורה בכלל ישראל. בימים אלו אני מכיר ופוגש אשה מרוקאית מופלאה למטרת נישואין. זה נדמה לשונא ספרדים? לשונא ש"ס?" מציין סדן בנימה אישית.

"ישיבת הדירקטוריון בה כאילו אמרתי דברים מזעזעים היתה לפני 10 ימים. איך זה לא יצאו מיד ואמרו, אלא רק לאחר שנבחרתי לתפקיד? זו אמינות? הנסמאו עיניכם מראות השקר?? מכל ציטוטי-השקר המילה היחידה שהזכרתי היתה "אליטות". "ש"ס" או "דרעי" לא הוזכרו כלל! כן אמרתי ואני אומר גם כעת שחייבים לפתוח את ערוץ 10 לא רק לאליטות, אלא לכל הציבורים: החרדי, הספרדי, המתנחלי, הרוסי והערבי. ערוץ שיפנה רק לאליטות לא יתקיים. אלו היו דברי ותו לא. ההפך הגמור מכל מה שצוטט.

"אל תתנו לרווח של רעש פוליטי זמני וחלקי להוביל, כל מי מכם שמכיר אותי יודע שדיבורים על שנאת ספרדים אינם רלבנטיים עבורי. מחר נלך כולנו למעמד של "ויחן שם העם כאיש אחד בלב אחד". אל נא אחיי תרעו. עת לשנות ולילך יחד אל פסגת ההר הטוב הזה".

את מכתבו מסיים סדן בנימה של תקווה: "מקוה ומתפלל שנזכה כולנו להתאחד לקבל שמחת התורה כיום שקיבלנוה ממדבר מתנה. תזכו לשנים רבות נעימות וטובות, באהבה, רמי סדן".

הידיעה עודכנה בשעה 14:15
ראש הממשלה נתניהו משבר רמי סדן דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד