י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

טרף את הקלפים: הרב ברלנד חזר בו מחתימתו על הסכם ההסגרה

מנהיג קהילת 'שובו בנים' ביטל את הסכמתו המקורית שהעניק לרב גרוסמן ואשר אישרה לשלטונות בדרופ אפריקה להסגירו לישראל • מסתמן: הולנד תבטל את בקשת ההסגרה נגד הרב

טרף את הקלפים: הרב ברלנד חזר בו מחתימתו על הסכם ההסגרה

 

התהפוכות במצבו של הגר"א ברלנד לא נפסקות לרגע - כזכור, בחדרי חרדים חשף לראשונה לפני כשלושה שבועות כי מנהיג קהילת 'שובו בנים' הגאון רבי אליעזר ברלנד יוסגר לישראל בהסכמתו. בשבוע שעבר חשף בחדרי חרדים כי לבסוף הרב החליט שלא לחזור לישראל. וכעת בחדרי חרדים חושף לראשונה כי הרב ברלנד ביטל את חתימתו על ההסכמה להיות מוסגר לישראל.

כזכור, רבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן פעל בקרב בכירים בישראל ובכירים בדרום אפריקה, בכדי לשכנע את הרב ברלנד לחזור לישראל. ואף סיכם עם גורמים שונים כך שהרב יובא לישראל הוא ייעצר וייחקר בצורה ראויה, מבלי שיפגעו בכבודו. חשוב לציין כי פרטי ההסכם לא דלפו החוצה, אך כחלק מהסיכומים הרב ברלנד היה צריך לחתום על הסכמתו להיות מוסגר לישראל, ואכן הרב גרוסמן טס ליוהנסבורג, שם נפגש עם הרב ברלנד, שחתם על מסמך ההסגרה.

אך בחדרי חרדים חשף לפני כשבוע לראשונה כי חלק מחסידי הרב ביוהנסבורג ובארץ מתנגדים למתווה ההסגרה, בטענה שזה יפגע בכבודו וכי הרשויות בישראל בכל מחיר ובכל מצב לא יכבדו אותו. היו אף שטענו שיש סיכוי גדול כי בדרום אפריקה יצליחו יותר בכלים משפטיים.

חשוב להסביר, כי העילה שבעקבותיה הרב ברלנד נמצא בכלא ברום אפריקה, היא מעמדו כשוהה בלתי חוקי. אבל לא בגלל החשדות שיש כנגד הרב בישראל או בהולנד, שכן אין למדינה האפריקאית הסכם הסגרה עם ישראל. למעשה, הרב נמצא במעצר בגלל שיש מסוכנות שהוא יברח במידה וישוחרר למעצר בית. עם זאת, כאשר מדובר על הסגרה, נדרשת הסכמתו לכך, ובהמשך פרוצדורה מורכבת הכוללת חתימה של שר המשפטים כשבמקביל מתנהל ערעור מול בית המשפט.

כרגע הרב ברלנד נמצא במצב שלחתימתו על מסמך החזרה מהסכמתו להסגרתו לישראל, הוא טורף את הקלפים ומשיב את הסיפור אחורנית להתמודדות מול מערכת המשפט בדרום אפריקה על שהותו במדינה בצורה לא חוקית. בנוסף, מסתמן כי הולנד שגם היא הוציאה בקשת הסגרה לרב ברלנד תסיר את בקשת ההסגרה שהגישה לאינטרפול.

במקביל, בהקלטה שהגיעה לידי בחדרי חרדים, נשמע הרב אומר: "שיהיה חג מתן תורה אמיתי, הרב החליט להישאר ביוהנסבורג ולנצח ביהונסבורג את כל עלילות הדם שעושים עליו, משפט דרייפוס זה קטן כנגד המשפט שעושים לרב. מבקשים מכולם לאזור חיל לחלץ את ידיהם ולשנס את מותניהם ולהילחם בכל הסטרא אחרא החדשה שרוצה לעקור את הכל התורה מיסודה, ועוד מלפני מתן תורה. וברגע זה יתבטל כל היצר הרע והסטרא אחרא החדש. וכל אלו שתורמים ביד רחבה לרב ביוהנסבורג ללחום את המלחמות שלו שיוכל לנצח, יזכו שיוציא אותם מיצר הרע, ויקבלו את עשרת הדברות בכל דקה ובכל שנייה".

הרב אליעזר ברלנד הסגרה חתימה מסמך דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד