י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרטים מזעזעים על ניצול ומעשים מגונים של החשוד בניהול כת 'החבורה הקדושה'

פרטים חדשים ב'בחדרי חרדים', על החשוד העצור מזה שבועיים: הפרשייה הכאובה, בה על פי החשד ניצל אדם חרדי מהדרום במעשים מכוערים, נער צעיר שבהמשך הפך לחלק מ"החבורה הקדושה" - התארגנות החשודה ככת - אשר בה שלט

פרטים מזעזעים על ניצול ומעשים מגונים של החשוד בניהול כת 'החבורה הקדושה'
זינדל

מנהיג 'החבורה הקדושה', חשוד במע"מ בקטין לאורך שנים. פרטים חדשים מ'כת הקדושים' -הפרשייה מסמרת השיער של ניצול והתעללות, מתגלים.

החשוד, שעל פי המתלוננים ניהל אותם ככת, פגע במעשים מגונים במשך שנים רבות, באחד המתלוננים, לטענתו החל מגיל ארבע עשרה, תוך מצג של עזרה, סיוע ואהבה.

לאחר תשעה ימים במעצר, בית משפט השלום באשקלון האריך ביום חמישי האחרון את מעצרו של א' החשוד בהשתלטות על חייהם של אחרים, סחיטה, ובעבירות חמורות נוספות, העולות לכדי חשד לניהול כת. המעצר הוארך לפרק זמן חריג יחסית - להארכה שלישית - שבעה ימים נוספים.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', ביום שלישי לפני שבועיים נעצר חרדי מהדרום, בחשד כי השתלט על חיי אנשים ומשפחות, תוך ביצוע עבירות חמורות במשך שנים ארוכות. לפי התיאור המצמרר מעדותו של אחד מהם, שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' הוא ניהל את חיי מעריציו במלואם, תוך איומים, הפחדות ונישול כספם.

כעת אנו מביאים לראשונה, פרטים נוספים מתוך השתלשלות העניינים, וההתעללות באמצעות מעשים אסורים, כפי שחווה אותה אחד המתלוננים, מאז היותו נער ולאורך שנים רבות – כך על פי עדותו. (בשל איסור הפרסום שהטיל בית המשפט, יכונה החשוד במהלך הכתבה כא', המתלונן שהוטרד על ידו יכונה ב', ואדם שלישי שבחייו שולט א', יכונה ד'.)

מתברר שהחשוד, אשר הקשר בינו לנער נועד כדי לחזק את הנער רוחנית, ניצל אותו, למטרותיו ותאוותיו הנלוזות, תוך הסברים על 'אהבתו' הגדולה אליו. וכך, הנער, תלוש מכל העולמות, מרוחק ממשפחתו וערירי - נוצל עשרות ואולי מאות פעמים, בידי דמות שאמורה היתה להיות רוחנית עבורו, אך ביצעה בו את זממו ותאוותיו.

במקום תמיכה נפשית סיוטים וחרדות
ב' נולד למשפחה בקהילה חרדית. לאחר ילדות לא קלה החליט בגיל 13-14 להתרחק מהמקום והאנשים איתם גדל, קיצץ את פאותיו ושינה את לבושו. בקהילה ניסו לקרבו וחיברו אותו עם א' כדי שיקרבו ויחזקו - אלא שעל פי החשד אותו א', שאמור היה להחזירו לקהילה, העניק אמנם לב' תמיכה נפשית ורוחנית, אך במקביל החל לנצלו למעשים בזויים, חמורים ואסורים.

לדבריו, לאחר שסירב לגדל מחדש את פיאותיו, "א' שילם לעבריין כדי שיחטוף אותי באישון לילה, וההוא איים עלי שאם לא אצמיח את הפאות הוא ירצח אותי". לטענתו במהלך התקופה סיפר לו א' על "משמרת הצניעות" שעוקבת אחריו עם מצלמות, סוכנים סמויים ועבריינים, מה שהכניס אותו לפחדים, סיוטים והזיות. כך שבגיל 15 נכנס לדיכאון עמוק ולא יצא מפתח ביתו במשך תקופה ארוכה.

הוריו של ב' שהבינו כי האדם שהיה אמור להחזיר את בנם למוטב הרג את נפשו, פנו למנהלי הקהילה שהחלו לעקוב אחר א' ואף הקליטו את שיחותיו.

הם גילו להפתעתם הרבה כי "האב הרוחני" א', אשר בידיו הפקידו את ב' וכן תלמידים צעירים נוספים, מנצל אותם ל"הנאותיו" האישיות. בהחלטה משותפת החלו להרחיקו, הדברים עשו להם כנפיים גם בקרב הקהילה, וא' נמלט ממקום למקום ואף עבר להתגורר בחו"ל, תוך שהוא מנסה לגייס לטובתו תומכים, שטענו שהוא אדם זך נקי וישר.

לאחר תקופה בגלות, שב א' לישראל והשתקע באחת הערים החרדיות. במקביל, בהיעדרו של "המורה הרוחני", החל ב' בתהליך שיקום, למד בישיבה במקביל לעבודות שונות שביצע, והתפרנס מכישוריו המבורכים.

לכאורה, חייו חזרו לכאורה למסלול תקין, אך כיום במבט לאחור, ב' מבין שמצבו יצר תסביך תלות. למרות הפגיעה בו ובגופו, נפשו הייתה קשורה לא' והקשר בינהם נשמר. במהלך פגישותיהם א' המשיך לנצלו, תוך שהנער בגיל ההתבגרות ממשיך לראות בו כאב רוחני מחד, ואויב מצד שני.

"רציתי חבר אנושי, רציתי דמות אב - אחרי שהוא הכפיש וכיער את אבא שלי לרמת אבק אדם. הייתי בין הפטיש לסדן. אתה רוצה אהבה, עידוד ותמיכה? תן את הגוף שלך" הוא משחזר ל'בחדרי'.

לטענתו, באותה התקופה החשוד צד אדם נוסף בשם ד', נשוי ואב לילדים, שהיה נשלח לגמ"חים לקבל הלוואות להעבירם לא'. הוא שיכנע אותו למכור את הדירה בה גר ולעבור לדירת שיכונים בסמוך לא', משם כבר שלח אותו על פי החשד לגייס תרומות ולקבץ נדבות עבורו.

עת היה מיודעינו ב' בן 18, שוכנע אף הוא לעבור להתגורר בעליית גג הבית של א', שכינה את הקבוצה, א', ב', ד' ובני משפחתו - "החבורה הקדושה".

ב' מסביר את האופן בו השתמש החשוד בחבורה. "בקומה הראשונה התגורר ד' שהיה המקור לניצול כספי של א' שהיה מגייס עבורו כסף, ובעליית הגג יש לו אותי לניצול צרכיו הבזויים. אך ברגע שהבין את כשרונותי והאפשרות להרוויח מזה כסף, הוא ניצל אותי פעמיים – גם את גופי וגם את כשרונותיי. הפכתי לצל, לזנב, לרוח. ניסיתי לברוח כמה פעמים אך לא היה לי לאן. הוא ניתק וסכסך אותי עם המשפחה והחברים".

ב' שניחן בכישרון מיוחד, נוצל לטענתו בכך שדברים שיצר, הופצו ונמכרו בקרב הציבור החרדי, אולם ההכנסות הכספיות נרשמו על שמו של א'. "נמחקתי מעל פני האדמה. האישיות שלי, הכבוד העצמי, החירות והאופי, כולם נעלמו. הפכתי להיות כמו קליפה שנעזבה, ריק מתוכן. אבל, לא הבנתי שאני בכלא, לא שיערתי שאני עבד לאדון מתועב במשך שבע שנים, מגיל 18 עד 24".

השטן והסיטרא אחרא
מה עם חתונה? ב' קיווה למצוא כלה מחו"ל על מנת שיוכל לעזוב את הסביבה, אך הרעיון נגוז במהירות לאחר שאביו הרוחני החליט לשדך לו לא אחרת מבתו של חברו לקבוצה, השכן מלמטה ד', כשהיא עדיין קטינה. "אני לא רציתי, היא לא רצתה, אבל זה נקבע מלמעלה, האב הרוחני".

ומה עם אם הכלה? לאחר שהקשר הזוגי החל להתערער לכאורה בעקבות מעורבותו של האב הרוחני בחייהם, כשהוא מחליט מה לקנות, מה ללבוש, מה לומר ומה לעשות - אשתו של ד' החלה למרוד בסמכות 'האב הרוחני', ובעקבות כך נשלחה אף היא לקבץ נדבות שהגיעו לידיו של האב הרוחני.

איך מפרנסים משפחה? היא עבדה במשק בית ונקיון כדי להאכיל את ילדיה הקטנים. היא התנגדה להתנהלות ולשיעבוד המשפחה לגחמותיו.

לאחר תקופה שהאב הרוחני המריד את המשפחה כולה נגדה שהיא השטן ו"הסטרא אחרא", היא נזרקה מהבית יחד עם ילדה בכיתה א' עם חמישים שקלים, בני הזוג התגרשו. מה עם בעלה ד'? גם הוא הושלך לרחוב ללא אגורה שחוקה והפך לדר רחוב. מי שגידלה את הילדים הייתה בתם הגדולה, ששמה הוחלף ע"י האב הרוחני.

אם ב' חשב שהחתונה תתן לו עצמאות, טעה ובענק. "הוא עבד קשה ליצור חיץ חד משמעי ביני לבין אשתי, הכריח אותנו לישון בחדרים נפרדים, היום שלי סבב סביבו כשאשתי נותרת בבית, ואותה ניתק מכל חברותיה".

"דיכאון ומאניה דיפרסיה היו מנת חלקי כל ימי חיי מאז הכרתיו, מחשבות על התאבדות היו עניין שבשגרה כך גם מחשבות על בריחה". לדבריו, לאחר שסיפר לא' פעם, על נסיון אובדני שלא צלח, השיב לו "אין לי כוח וזמן לטפל בסידורי הקבורה וניירת משפטית".

השתלט על נישואיו. צילום: פלאש90צילום: השתלט על נישואיו. צילום: פלאש90
השתלט על נישואיו. צילום: פלאש90

התגובות: הכל עלילה?
תגובת עורך דינו של החשוד, עו"ד איתן סבג: "מדובר בעלילה שאינה אלא פרי דמיונו הקודח של המתלונן שמטרתה להכפיש את מרשי ולפגוע בשמו הטוב.

"מכל מקום, יש להצר על השימוש במושג "כת" כאשר מדובר במתלונן יחיד - להבדיל מהנטען בכתבה. האמת תתברר בבית המשפט, וכזביו של המתלונן יצופו כשמן על פני המים".

עו"ד רבקה שורץ המייצגת את ב' וג' במסגרת ארגון "מן המיצר" אומרת: "אני מנועה מלהכנס לפרטים מאחר ויש צו איסור פרסום. אני כן יכולה לומר שמדובר באחד המקרים הקשים ביותר בהם נתקלתי, רעידת אדמה של ממש. לא יתכן שבשנת 2016 יחיו בינינו אנשים בתנאים כל כך חמורים של התעללות. אני מברכת על העובדה, שהיה למתלוננים אומץ לקום ולומר לא עוד, לפנות לייצוג, לערב את הרשויות,, ולנסות להתחיל חיים חדשים, מחוץ לכלא שנכפה עליהם".

"אוסיף ואומר, שאמנם מדובר עדיין במקרה שהוא בגדר חשד, אבל חשד חמור, שמקפל בתוכו כמות אדירה של ראיות שלא ניתן לבדות אותן. לא לחינם בחרה השופטת להאריך את מעצרו בשלישית ובכל פעם לתקופה של שבוע, על מנת לבצע חקירת מקרים בהיקף גדול שבוצעו במשך שנים ארוכות. נקווה שהצדק יצא לאור, והמתלוננים יוכלו גם הם לצאת מהחושך אל האור".
כת הקדושים התעללות אשדוד משטרה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד