י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עמיר פרץ: "ביבי אחראי לפיגוע בשרונה"

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפיגוע במתחם שרונה • הליכוד: "השמאל ירד מהפסים"

עמיר פרץ. צילום: פלאש90
עמיר פרץ. צילום: פלאש90

באירוע שבתרבות שנערך בגבעתיים, האשים שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפיגוע הרצחני במתחם שרונה בתל אביב, בו נרצחו 4 אזרחים ישראלים.

לדברי ח"כ פרץ: "אחרי כ-10 שנים שבהן נתניהו מכהן כראש ממשלה ניתן להצביע עליו כאחראי המרכזי לכך שפעולות טרור מתרחשות במרכז תל אביב. התגובה של ביבי לפיגוע בשרונה הייתה תגובה של פקיד ולא של מנהיג בעל חזון. הממשלה בראשותו עושה אותו דבר פעם אחר פעם ומצפה לתוצאות שונות, במקום לגלות אומץ לב ולשבור את הקיפאון המדיני".

פרץ הוסיף כי "אין לנו מה לחפש בממשלה בראשות נתניהו - תהום אידאולוגית פעורה בינינו לבינו הן בתחום המדיני והן בתחום החברתי-כלכלי, והודעתי ליצחק הרצוג כי בשום תסריט לא אצטרף לממשלה שביבי עומד בראשה. ביבי אינו מעמיד פני ימני קיצוני - הוא באמת כזה ואין לו שום כוונה להשתנות ולהגיע לפשרה בנושאי הליבה של בסכסוך. העובדה שיום אחד הוא מנהל משא ומתן עם הרצוג ולמחרת חותם על הסכם עם ליברמן מוכיחה כי הדבר היחיד שמנחה אותו הוא ההישרדות הפוליטית שלו".

עוד אמר פרץ כי "איש ציבור חייב להציג דוגמה אישית ברמה שהיא הרבה יותר גבוהה מהרף הפלילי, ולא להיתלות שוב ושוב בשאלות כגון האם מעשיו מחייבים או לא מחייבים הגשת כתב אישום, האם חלה עליהם התיישנות וכדומה. השאלות הללו מתאימות כאשר אנו עוסקים בעבריינים, אך כאשר מדובר באישי ציבור עלינו לצפות לרף נורמטיבי גבוה הרבה יותר".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: ״רק עברו כמה ימים מאז שקבע ראש עיריית תל אביב שהפיגועים בישראל הם "תוצאה של הכיבוש" והגדיל לעשות חברו עמיר פרץ וקבע שהם בכלל באשמת ראש הממשלה.

"אפשר לומר זאת כבר בבירור: השמאל בישראל ירד מהפסים, איבד כל קשר עם המציאות סביבנו ולצערנו בוחר לאמץ את תיבת המסרים של ארגוני הבי די אס.

"מדינת ישראל נלחמת בטרור מיום הקמתה. לא ההתיישבות היהודית אחראית לטרור, לא "הכיבוש" אחראי לטרור ולא המדיניות הבטחונית של ישראל אחראית לטרור. הטרוריסטים הם האחראים לטרור. השאיפה להשמיד את מדינת ישראל, ומערכת ההסתה הפלשתינית הם האחראים לטרור ובהם נמשיך להלחם בנחישות רבה באחריות ובקור רוח״.
עממר פרץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד