י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סוף למשבר המקוואות: הסוכנות תבנה לרפורמים

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מהליכוד, הגיע לפשרה בנושא עם ח"כ משה גפני: הסוכנות תבנה מקוואות לרפורמים

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

סוף למשבר המקוואות? יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מהליכוד, הגיע הערב (א), לפשרה בנושא עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, כך לפי דיווח ערוץ 2.

לפי הדיווח החוק שמקדם גפני בנושא המקוואות יתן את הסמכויות על המקוואות בידי הרבנות הראשית, אך הסוכנות היהודית תבנה 4 מקוואות לרפורמים והקונסרבטיבים.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כארבע חודשים קיבל בית המשפט העליון את ערעור התנועה הקונסרבטיבית והתנועה הרפורמית, וחייב את המועצות הדתיות לאפשר להן לעשות שימוש במקוואות שברשותן, לשם גיור.

הדיון, שנערך בהרכב שלושה שופטים, נשיאת בית משפט העליון מרים נאור, המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופט סלים ג'ובראן, עסק בהחלטת המועצה הדתית באר שבע למנוע מהתנועה הקונסרבטיבית והתנועה הרפורמית, להשתמש במקוואות שבתחומה לשם עריכת טקס גיור על ידיהן.

בפסק הדין קבע בית המשפט כי "הערעור מתקבל איפוא במובן זה שהמשיבים 1 ו-2 יאפשרו למתגיירים מטעם המערערות לטבול במקוה ציבורי בבאר-שבע, לרבות נוכחות בית-דין מטעמן במהלך הטבילה".

בעקבות זאת, יזם ח"כ גפני חזית חרדית-דתית לחוק עוקף בג"ץ בנושא מקוואות לרפורמים. גפני החתים את חברי סיעות יהדות התורה, ש"ס ו'הבית היהודי' על הצעת החוק שתקבע כי המקוואות בישראל יפעלו בהתאם להנחיות הרבנות הראשית לישראל.
חוק המקוואות בגץ גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד