ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אובמה: "אנו חוקרים את הטבח כאירוע טרור"; דאעש נטל אחריות

ברק אובמה על הטבח באורלנדו שהיכה את ארה"ב בהלם: "מוקדם לקבוע מה הרקע לטבח - אך חוקרים את האירוע כפיגוע טרור" • דאעש נטל אחריות ודונלד טראמפ קובע: "צדקתי בנושא הטרור האיסלאמי - צריך להיות קשוחים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

נשיא ארה"ב ברק אובמה, התייחס הערב (א), לטבח חסר התקדים - הגדול בתולדות ארה"ב, באורלנדו.

אובמה מסר הצהרה מהבית הלבן ואמר: "מוקדם לדעת מה היו המניעים של המחבל. ל-FBI יש את כל האמצעים לחקור את אירוע. החקירה נמשכת ועדיין לא ניתן לקבוע אם מדובר באירוע טרור או פשע שנאה. אך ה-FBI חוקר את האירוע, כאירוע טרור". הוא מסר תנחומים לאנשי אורלנדו ואמר: "היורה נכנס למועדון שהוא לא רק מועדון אלא מקום שבו התכנסו אנשים כדי לשיר, לרקוד, לחגוג ולהביע סולידריות".


תיעוד מזירת הטבח

מספר דקות לאחר הנאום, דווח בסוכנות אמאק, המזוהה עם המדינה האסלאמית, כי ארגון הטרור נטל אחריות לטבח. בהודעה נאמר כי ההתקפה במועדון באורלנדו, "אשר הותירה אחריה יותר ממאה הרוגים ופצועים - בוצעה על ידי לוחם של המדינה האסלאמית".

כפי שדוחח ב'בחדרי חרדים', עומר מאטין, אזרח אמריקני ממוצא אפגני, פרץ למועדון באורלנדו וביצע טבח חסר תקדים, במהלכו נרצחו חמישים איש ונפצעו עשרות. מאטין, בן 29, צלצל למוקד 911 דקות לפני שהחל בטבח, נשבע אמונים לדאעש ורק אחר כך, פתח באש.

כך גם דווח שהרוצח נחקר פעמיים ע"י ה-FBI, היה בקשר עם ג'יהאדיסט שביצע פיגוע התאבדות בסוריה, וסיפר לחבריו על קשריו עם מחבלים.

דונלד טראמפ הגיב לאירוע בציוץ: "ירי ממש נורא באורלנדו. אנשים רבים מתים ופצועים. תקרית מזוויעה בפלורידה. מתפלל עבור כל הקורבנות והמשפחות שלהם. מתי כל זה יעצור? מתי נהיה יותר קשוחים, חכמים וערניים?".

עם פרסום זהותו של היורה באורלנדו, בירכה אותו גולשת על שצדק בנוגע לאזהרתו מהאיסלאם הקיצוני. טראמפ הגיב: "מעריך את הברכות על זה שצדקתי בנושא הטרור האיסלאמי הקיצוני, אני לא רוצה ברכות, אני רוצה קשיחות וערנות. אנחנו חייבים להיות חכמים!".

בהמשך הוא צייץ: "האם הנשיא אובמה עומד סוף סוף להזכיר את המילים טרור איסלאמי קיצוני? אם לא הוא צריך להתפטר מיד בבושת פנים".

הילרי קלינטון צייצה בחשבון הטוויטר שלה. "בשעה שאנו ממתינים למידע נוסף, המחשבות שלי עם אלה שנפגעו ממעשה הזוועה הזה".
טרור אורלנדו ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד