י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האח זעק בחוף: "תציל את שמעון יוחאי"

יוסי לנדאו, מתנדב זק"א שהגיע ראשון לחוף בו טבע שמעון יוחאי לסרי ז"ל, מספר על האירוע הקשה והתגובה המפתיעה של האב, הרב מיכאל לסרי

יוסי לנדאו
יוסי לנדאו

"טביעתו של שמעון יואחי לסרי ז"ל קשה לנו כאנשי זק"א - שניים מאחיו הם מתנדבים מסורים אצלינו, ובנוסף האב הרב מיכאל לסרי, מגיע לנאום ולדרוש בכל אירוע שאנו מקיימים", כך אומר ל'בחדרי חרדים', יוסי לנדאו - איש זק"א, שהגיע ראשון לזירת הטביעה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' - במהלך החג, נפטר בבית החולים ברזילי באשקלון, הבחור שמעון יוחאי לסרי ז"ל בן ה-20 שטבע בערב שבת בחוף באשדוד. שמעון יוחאי הינו בנו של הרב מיכאל לסרי, מגדולי מחזירי התשובה ומזכי הרבים בדור האחרון.

בראיון ל'בחדרי חרדים' מספר לנדאו: "שלוש שעות לפני כניסת החג, כשאני בין הריצות וההכנות לפני השבת והחג, אני מקבל קריאה במירס של זק"א על מחוסר הכרה בחוף בן עמי באשדוד.

"תוך דקות ספורות הגעתי לחוף והבחור שמעון כבר היה מוטל על החוף ללא הכרה, לאחר שחבריו משו אותו מהמים. הוא היה ללא דופק, אני ועוד כונן מצוות זק"א וצוות מד"א התחלנו בפעולות החייאה.

"שמעון ז"ל לא הגיע לשחות אלא לטבול לקראת החג. החוף בו השמעון טבע הוא חוף ללא מציל וחוף שאינו מורשה. הוא שהה בחוף עם חברים וגיס, וכנראה נסחף במערבולת".

"עוד הוא מוסיף: "תוך כדי שאנו עושים פעולות החייאה, הגיע יונתן אחיו של שמעון. הוא היה היסטרי נורא, צרח, בכה והתחנן אלי אישית: 'תצילו את האח שלי – בזכות זיכוי הרבים והחזרה בתשובה שאבא שלי עושה'. וקרא תהילים עם חבריו של שמעון ז"ל.

"לאחר כ-40 דקות חזר הדופק ופינינו אותו לאמבולנס, ואיך שעלינו, שוב שמעון חזר להיות ללא דופק, ושוב התחלנו בפעולות החייאה, והדופק חזר באמבולנס.

"לקחתי את האח יונתן ברכבי לבית החולים ברזילי לשם פונה שמעון ז"ל. תוך שאנו מזעיקים את אביו הרב לסרי לבית החולים. הרב לסרי היה בדימונה לקראת חג השבעות, שם ערך חג לקבוצת אנשים לזיכוי הרבים. ראינו שיש לו עוצמות נפש ותעצומות, בכדי לא להפסיד את זיכוי הרבים הרב לסרי חזר לדימונה והמשיך עם התוכנית לחג. למרבה הצער התבשרנו היום בצהרים על מותו של שמעון ז"ל.

לסיום יוסי מספר ל'בחדרי חרדים': "זה שהמצילים שובתים במחאה על שכרם הנמוך, ולאחר השעה 2 הם עוזבים את החוף, זו שערוריה שאין כדוגמתה. ביום שישי האחרון בתוך שעה התרחשו 15 טביעות, שמתוכם 2 עדיין מאושפזים במצב קשה, וחשוב לציין שהטביעות הללו התרחשו בחופים מורשים עם מציל, אך החופים ננטשו".

הלוויתו של הבחור שמעון יוחאי לסרי ז"ל, יצאה היום בשעה 00:00, מרחוב חזון איש 68 בני ברק, בהשתתפות מאות.

במקביל שיגרו רבים תנחומים למשפחת לסרי. כולל תנועת ש״ס, קול חי וקול ברמה ועוד.
טביעה באשדוד הרב לסרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד