כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"מנעו מאיתנו לערוך ברית כי אנחנו אתיופים"

בני משפחה מחיפה מתלוננים כי מנהל מחלקה בבית החולים התנכל אליהם ומנע עריכת ברית לרך הנולד בהשתתפות אמו, רק משום שהם בני העדה האתיופית

ברית מילה. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
ברית מילה. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

שערוריה בבית החולים כרמל בחיפה: משפחה שבנם היה אמור להיכנס בבריתו של אברהם אבינו בערב החג, ותכננו לעשות זאת בבית החולים - שם מאושפזת עדיין האמא עקב סיבוך חמור בלידה, נתקלו בסירוב מוחלט לקיום הברית.

מדובר במשפחה ממוצא אתיופי המוכרת היטב בשירותי הרווחה. על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', שמחת הברית נקבעה שעתיים לפני כניסת השבת ולמקום אף הגיע מוהל מחיפה בהזמנת רב בית החולים. גם העובדות במחלקה כבר הכינו את הדרוש לעריכת הברית בבית הכנסת, כשמנהל מחלקת ילודים הגיע והודיע על סירובו לקיים את השמחה בבית החולים, כי "אם עושים ברית מילה לילד לוקחים אותו הביתה".

בני המשפחה עמם שוחחנו מאשימים את מנהל המחלקה בגזענות לשמה כנגד האתיופים. לדבריהם, "הרב של הבית חולים אמר לו שאפשר, אנחנו לא מבינים את זה למה אי אפשר לקיים את הברית".

‏גם מקורב לרבנות בחיפה מסר ל'בחדרי חרדים' כי "הרבנים כועסים על זה שהרופא מתערב בנושא הלכה‏, במיוחד כשמדובר בברית בזמנה שמותר אפילו לבצע ביום כיפור".

מדוברות בית החולים כרמל נמסר ל'בחדרי חרדים': "קיים איסור ממשרד הבריאות לערוך בריתות ךתינוקות מאושפזים בבתי חולים אלא אם כן יש אולם, בגלל שמגיעים מוהלים מבחוץ שאנחנו לא יודעים מי הם, ולכן אם הייתה נעשית פניה מסודרת היינו יכולים לבדוק את הדברים. לכן לא יכלנו לאפשר אלא אם כן נשחרר את הילד הזה - כי הוא לא יכול לרדת בלי ליווי אחות והתינוק באחריותנו. אם משפחה במצוקה אנחנו מבינים, אבל מי מגיע לפני שבת מהר לעשות ברית", בדוברות חוזרים ומדגישים כי "הכל מתוך כוונה לשמור על התינוק, וחס וחלילה אין כאן שום דבר גזעני".
ברית מילה משרד הבריאות בית חולים כרמל מוהל אתיופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד