י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הישג חרדי: חוק המקוואות אושר בועדת הפנים

החוק מחזיר את הסמכות בנושא המקוואות לידיה של הרבנות הראשית, ומתקן את פסיקת בג"ץ בעתירת הרפורמים בנושא

מקווה. צילום: פלאש 90
מקווה. צילום: פלאש 90

הישג לחרדים: ועדת הפנים אישרה הצהריים (ב) את חוק המקוואות של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי כנסת מיהדות התורה, ש"ס והבית היהודי, שתחזיר את כוחה של הרבנות הראשית בנושא המקוואות, זאת לאחר פסיקת בג"צ בנושא.

במהלך הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ דודי אמסלם כי הצעת הפשרה של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן היא לאשר את החוק, ובמקביל הסוכנות היהודית תבנה 4 מקוואות לרפורמים, וכי הצעה זו מוסכמת על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

ח"כ גפני הודיע כי הוא מתנגד בתוקף לפשרה בנושא בנית המקוואות על ידי הסוכנות לרפורמים ולא מכיר אותה.



ח"כ יעקב אשר אמר בציניות לנציגי יש עתיד בדיון: "במסגרת הדברים החדשניים הייתי ממליץ לסוכנות היהודית לבנות במדינת תל אביב כותל חדש בארכיטקטורה מחודשת".

ח"כ אורי מקלב אמר: "בכל פעם שאנו מחוקקים בנושאים הקשורים לדת אנו נתונים למסע הסתה משומן של התנועות הרפורמיות. אך חשוב להדגיש - כל מקום שנידרש, נשוב ונתקן את החוק על מנת שלא ייפגעו ענייני הדת שהיו נהוגים עד כה".

ח"כ אייכלר אמר: "הרפורמים פסקו בארה"ב שבריכה כשרה לגיור בדיוק כמו מקוה. זה מראה שדרישת בג"צ להכניס למקוואות ארגוני חוץ שמטרתם ליצור מלחמת דת במדינת ישראל. בן גוריון הגיע להסכמה עם הדתיים שחיי הדת במדינה יתנהלו על פי ההלכה שנקבעת על ידי הרבנות הראשית. לא תמיד אהבנו את הרבנות אבל המדינה מכירה רק בה.

"אם בג"צ יחולל מלחמת דת ויפר את סמכות הרבנות ההלכתית ויאפשר לכל ארגון להפר חוקים וסדרים; יש לנו שמונה מאות אלף יהודים שיפרו את חוקי שאר רשויות השלטון ויעשו כרצונם נגד השלטון החילוני במדינה".

ח״כ רחל עזריה (כולנו), יו״ר השדולה ליהדות ישראלית, אמרה בדיון בחוק המקוואות: ״הסכנה לטובלות הוסרה ועל כך אני מברכת. זהו הישג גדול של הפמניזם הדתי שמצליח להכניס אל הכנסת את השינויים שמתרחשים במקומה של האשה ביהדות. אני מאמינה שבהמשך לא רק נסכל אלא גם נכניס שינויים לחקיקה בנושאי שירותי דת״.
חוק המקוואות שירותי דת חרדים רפורמים סוכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד