י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאה שערים: אשתו של יואליש קרויס הוכתה ונעצרה • צפו בתיעוד

בעקבות תליית דגל ישראל על בנין במאה שערים, נוצרה במקום מהומה, שבמהלכה דרשה אשתו של קרויס מאחת השוטרות את פרטיה • במהלך הויכוח, הכתה השוטרת את קרויס ועצרה אותה • עד ראיה: "השוטרים שלפו אלות והרביצו לאנשים"

זירת האירוע. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
זירת האירוע. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שבוע לאחר שראש כולל הוכה בעקבות נסיון הסרת דגל ישראל במאה שערים, נעצרה אשתו של קמב"ץ 'העדה' המיתולוגי יואליש קרויס.

בשעות הצהרים החלה התקהלות ומחאה בשוק מאה שערים, בעקבות דגל ישראל שנתלה על ידי עובדים יהודים על בניין שנמצא בבנייה. הפועלים הזעיקו את כוחות ההצלה ונוכח המהומה הוזמנה למקום המשטרה.


צילום: שלמה אייזנבך

כפי שניתן לראות בסרטון המצורף, אשתו של קרויס התעמתה מילולית עם השוטרת ודרשה לקבל את פרטיה. בשלב מסויים השוטרת דחפה את קרויס ולאחר זמן מה הסערה שכחה.

"רבע שעה אחרי זה אשתי הלכה עם בתי א. בת ה-19 לרופא שיניים, בכביש חלפה לה הניידת ובה השוטרת איתה התעמתה. השוטר והשוטרת יצאו מהניידת, השוטר נתן אגרופים לבתי שתשחרר את אשתי ושניהם יחד הכו גם את אשתי והפרידו בין השתיים. לאחר מכן היא הוכנסה לניידת משטרה", משם היא הובלה אחר כבוד לחקירה במגרש הרוסים בעיר, בחשד להפרת הסדר הציבורי.

לדבריו, לאחר חקירה ראשונית הודיעו לאשתו כי היא עצורה בחשד לתקיפת שוטר, נעלבת עובד ציבור וקריאות גנאי (נאצי) לשוטרים.

"ראיתי שוטרים מסתובבים בשכונת מאה שערים והפגנה קטנה שנוצרה לידם" סיפר ל'בחדרי חרדים' שלמה אייזנבך, עד ראייה. "כשהם שלפו את האלות שלהם הייתי חייב לצלם, הם הרביצו שם לכל מיני אנשים ללא סיבה.

"השיא הגיע כשהם הרביצו לאשתו של קרויס, לאחר שהיא בסך הכול ביקשה את הפרטים של השוטר שסירב והלך". לדבריו של אייזנבך, "השוטר גם איים עלי שישבור לי את המצלמה אם לא אפסיק לצלם".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הרב יהודה לייב דייטש, ראש כולל "בני ירושלים" ומחסידי תולדות אהרן הותקף על פי החשד באמצעות מעדר בראשו ונפצע קל, לאחר שניסה לתלוש את הדגל שהתנוסס בקומה השלישית בבניין שנמצא בבנייה.

צילום: הדס פרוש, פלאש90






















דגל ישראל יואליש קרויס מעדר אלימות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד