י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חבריי מש"ס, אל תתפלשו בביב של סדן

הרב אבא טורצקי מסביר מדוע העיסוק האובססיבי של ש"ס בפליטת הפה שצוטטה בשם רמי סדן - רק יזיק לה

חבריי מש"ס, אל תתפלשו בביב של סדן

אסטרטגיה נכונה היא זו שיודעת להכתיב בדיוק את השליטה הנכונה ביעדים - מתי ואיך יחלו ויסתיימו. הסיבה שאותם יועצים ויחצ"נים פוליטיים לרוב כושלים, נעוצה בחוסר ראיה מרחיקת לכת, כשלעתים או אולי ברוב המקרים, התוצאה המתקבלת לא תואמת לנקודת הפתיחה עליהם הם בנו או פנטזו.

החכמה היא לתת את המכה עם הפטיש היישר אל מרכז העניין, כאשר הסדן חוטף שוב ושוב את המכה, ללא שיש בו את היכולת לקום על מכהו - הלא הוא הפטיש. אוי לו לפטיש באם ייתן מרווח של משהוא בו יוכל הסדן לקום ולהתנגד אל מול האיום שלו.

למי שעדיין לא הפנים, לא בפחחות סתמית עסקינן. במקרה אשר ניצב אל מולנו מדובר בפטיש יותר מנייר מאשר מפלדה, וגם הסדן לא נראה כאחד שישים את ראשו זמן רב כך שהפטיש ימשיך להלום בראשו.

אסטרטגיה נכונה לא בונים במתקפת "נעלבתי" מול אדם בודד שאמר מה שלא היה צריך לומר, אם בכלל אמר. נגמרו הימים שמילת "צ'חצ'ח" אחת הקפיצה את כל המדינה לטובתו של מנחם בגין המנוח. העם היושב בארצנו די חכם ואינטליגנטי להבין שיש פה מטרה מובהקת פוליטית המנסה לתפוס טרמפ על איזו אמירה מפוקפקת ולא נכונה של אדם מפוקפק ולא חכם.

עצם ההתייחסות וההתעסקות האובססיבית הזאת רק מגדילה את אותם פערים וגזענות מצחינה שמזמן אין מקומה בשיח הציבורי, תמיד כשנדמה לנו שתופעת הגזענות חלפה והלכה לה מן העולם. יהיו אלו אשר נשכרים מתופעתה, הראשונים לצווח ולילל בקול בוכים בכדי שהיא תמשיך להיות חלק בלתי נפרד מהשיח הציבורי. זו טעות אסטרטגית ברורה שגם אם יודעים את תחילתה - כמעט בטוח שהיא תתהפך על פניהם כבומרנג.

דווקא מפלגה כמו ש"ס, שיש במפעליה חותם עצום של עשייה ציבורית. בראשותם רשת אדירה של תלמודי תורה אשר אלפי אלפים של ילדים בלע"ה לומדים ומתחנכים לאורה. שיעורי תורה בכל פינה במדינה. היא זו אשר צריכה להתעסק בביבים שכאלה??? מאן דהו מכם באמת חושב שזה יתרום לכם חצי קול???

אנא, בשביל עצמכם. תפסיקו להכות עם הפטיש סתם על ראש הסדן. היצור הזה לא שווה את זה ואתם לא תרוויחו מזה מאום. הדבר היחיד שתצליחו לעשות, זה מה שרוב ההמון הדומם חושב, הנה תפסו להם דג שמן חדש. אל תאיימו בגדולות ותהפכו את זה למשבר קואליציוני חדש. תנו לשד לשכב בארון קבורתו, ואל תחיו אותו ותגרמו לתקומתו.
הרב טורצקי רמי סדן שס פטיש קולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד