י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סערה בראשון: מיסיון בהטבלה המונית

ראשון לציון סוערת ומתכוננת למחאה: הכת במיסיונרית 'עדי ה'' זוממת עריכת אירוע המרה והטבלה המוני בהיכל התרבות העירוני במהלך השבת הקרובה • רבני העיר והנציגים הדתיים פתחו במאבק

הטבלה נוצרית. צילום: תומר נויברג
הטבלה נוצרית. צילום: תומר נויברג

 

אירוע הטבלה המוני של קבוצה מיסיונרית מזעזע את ראשון לציון. כת "עדי ה" צפויה לערוך בשבת הקרובה בהיכל התרבות בראשון לציון, אירוע הטבלה המוני.

כפי שנחשף ברדיו 'קול ברמה', האירוע צפוי להתקיים בין השעות 8 בבוקר עד 5 בערב. באירוע ההטבלה צפויים להשתתף תושבי העיר שעברו שטיפת מוח על ידי גורמים מסיונרים, תושבים אלו הם תושבים במצב כלכלי ירוד, כאשר כת המסיונרים הציעה להם תמיכה כספית בתמורה להמרת דתם.

מחר תתקיים פגישת חירום של רבני העיר, עם הרב יהודה וולפה רב העיר, הרב מאיר עקיבא חבר מועצת העיר מש"ס, וביוזמת שרגא אלפר מעסקני דגל התורה, בפגישת החירום צפוייה להעלות החלטה בעניין המחאה ההמונית ביום שבת מול אירוע ההטבלה.

עקיבא מאיר דורש מראש העיר לבטל את אירוע המרת הדת. "הובא לידיעתי כי רחמנא ליצלן אפשרת לכת "עדי ה", המוכרת והידוע ככת מניסיונית הפועלת מזה שנים רבות להתנצרותם של יהודים, לקיים כנס במתקן העיריה- היכל התרבות, אשר במסגרתו צפויים יהודים רבים שנישבו להמיר את דתם, כתב, "עוד ידוע, כי הכת פועלת במסווה, כנגד קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ופועלת רבות כנגד עצם קיומה של מדינת ישראל. אף במאה הקודמת, ראשי הכת שיתפו פעולה עם היטלר והנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה כנגד יהודים רבים ופעלו להסגרתם.

"אינני בא חלילה כנגד חופש הביטוי, והחופש בבחירתם הרצונית (אם בכלל) של המשתתפים בכנס להמיר את דתם. יחד עם זאת, בין חופש ביטוי אישי, לבין לגיטימציה מצד העירייה לאפשר פעולה זו במתקניה, המרחק רב. אל למדינה דמוקרטית לאפשר את כרסום עצם קיומה, בשם הדמוקרטיה. גדולים ממני כינו זאת "דמוקרטיה מתגוננת". אף בבחינת הלך הרוח החוקתי במדינתנו, כל בר דעת יכול ללמוד כי אף חוקי היסוד והחקיקה עצמה, אינה מאפשרת פגיעה במדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית, גם אם הדבר יביא לפגיעה ספציפית בזכויות יסוד, מצדו השני של המתרס.

"מפועלך ניתן ללמוד כי הנך מעדיף הכנסה כלכלית, ניתן לומר שולית ומזערית לקופת העיריה, תוך רמיסת העקרונות המשפטיים והחוקים במדינת ישראל, שהינם כאמור לפעול לשימור המדינה כמדינה יהודית, גם אם הדבר בא על חשבון חלק מחופש הביטוי. לפיכך, אני קורא לביטול הכנס הקרוב, ולביטול כל התקשרות אל מול הכת, המאפשרת קיומם של כנסים ופולחן, שמטרתם הסתה ופעילות כנגד קיומה של מדינת ישראל, כמדינתו של העם היהודי".

עקיבא אמר ל'בחדרי חרדים': "ניאבק בתופעה בכל הכלים העומדים לרשותנו, יחד עם רבני העיר ועסקנים נוספים. נייחל גם למצטרפים נוספים במאבק, כדי לעצור את תופעת המיסיון, ההולכת ומתרחבת בכלל ובפרט בעיר ראשון לציון".

גורמים בעירייה אמרו ל'בחדרי': "ראש העיר מתנגד בכל תוקף לאירוע, אך אין בידו את הכח לבטלו מאחר ואנשי הכת, פנו לבית המשפט שזה אישר להם לערוך את אירוע מטעמי חופש הדת".

חשוב לציין כי ארוע ההטבלה הנ"ל הוא אירוע שני שנערך בתוך חודש. האירוע הראשון לא הובא לידיעת הנציגים החרדים.

ראשון לציון אירוע המרה הטבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד