כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הסיפור המוזר של הקופאי, ההסתדרות והצרכניה הירושלמית

בית הדין לעבודה החליט תקדימית להשעות קופאי ב'שערי רווחה' בניגוד לעמדת ההסתדרות • הנה הסיפור

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

החלטה תקדימית: בית הדין לעבודה הורה להשעות מיידית יו"ר ועד העובדים במרכול 'שערי רווחה'.

צרכניית "שערי רווחה" הירושלמית הגישה לבית הדין לעבודה, בקשה להורות על הרחקה מיידית של קופאי שמונה לראשות ועד העובדים.

ההנהלה צירפה דיסק ובו סרטונים למעשי חבלה שביצע בקופות הרושמות, סרטונים בהם נצפה נוטל מזומנים לכיסו תוך החלפתם בכרטיס מגנטי בלתי מזוהה, ועוד. בנוסף הציגה החברה הודעות מכעורות שהפיץ ברשתות החברתיות נגד הממונה עליו.

בית הדין לעבודה, בצעד חריג ביותר, ולמרות הרגישות שבפיטורי עובד המנסה לארגן את העובדים בהסתדרות, החליט כי מעשי האיש עברו את כל הגבולות, ואין מנוס אלא להשעותו מיידית מהעבודה, ואף לאסור עליו להתקרב לחנות.

החלטת בית הדין, מהווה תמרור אזהרה, בפני עובדים הסבורים כי תחת מסווה "דאגה לעובדים" מותר להם לעשות ככל העולה על רוחם, וכן מסר להנהלת ההסתדרות לפיה התארגנות עובדים אינה מהווה "הכשר" להתעללות במעסיק ובהנהלה.

בית הדין החליט כי בדיון הבא יידון שאלת היציגות וככל שיוחלט שההסתדרות לא החתימה את הכמות הנדרשת של עובדים, ניתן יהיה לזמן את העובד לשימוע כדין לפני פיטוריו הסופיים.

באותו הדיון הוציא בית הדין צו מניעה האוסר לפטר את מר כרמל, שהציג עצמו כיו"ר הוועד הדואג לרווחת העובדים, בד בבד הזהיר בית המשפט את האיש כי היותו יו"ר הוועד אינה מהווה עבורו "תעודת ביטוח" לפעול שלא כדין, וכי בית הדין לא יוכל לגבות אותו "אם יעשה דברים לא ראויים"

הקופאי וההסתדרות טענו לבית הדין כי "באשר לטענה לגניבת פריטים מהחברה: מדובר בנטילת מנות אוכל של עובדים אחרים ברשותם על מנת שלא ייזרקו לפח. באשר לטענה לגניבת מוצרים מדובר בפריטים השייכים לעובד ו/או פריטים פגומים מ"החזרות" באשר לטענה לגניבת כסף מהקופה מדובר בטענות ממוחזרות וישנות על דברים שעשה כביכול בחודש מרץ ואין מדובר בנסיבות חדשות, הטענה לגניבה מוכחשת מכל וכל. באשר לטענה להשחתה בזדון של הקופות, אין בסרטון כל ראיה ל"מכשיר חד", הוא רק כיבה את מתג ההפעלה של הקופות, באשר לטענה להפצת תוכן בלתי-הולם מדובר בהודעה שנשלחה בקבוצת ווטסאפ סגורה ומוגבלת של כ- 20 עובדי החברה, ונעשתה בבדיחות הדעת ומתוך הלצה בלבד.
ועד עובדים קופאי שערי רווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד