כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אסף בר ניצול הפיגוע במתחם שרונה: "לא עושים דבר לעצור את הרצח"

חמישה ימים לאחר פיגוע הירי במתחם שרונה - הניצול אסף בר מדבר: "קיבלתי את היריות מאוד מהר בראש, והשתטחתי לעבר השולחן"

אסף בר ניצול הפיגוע במתחם שרונה: "לא עושים דבר לעצור את הרצח"
דוברות הצלה

חמישה ימים לאחר פיגוע הירי, בו נרצחו ארבעה יהודים, מספר ההרוגים הגבוה ביותר בפיגוע מאז תחילת גל הטרור בראש השנה, אסף בר ניצול הפיגוע, שוחח עם כלי התקשורת.

"עצם זה שאני חי עכשיו, זה לא מובן מאליו", אמר לכלי התקשורת. "כל התשואות מגיעות לצוות הרפואי בבית החולים ובשטח שבזכותם אני כאן".

אסף בר ישב בשבוע שעבר במסעדה במתחם שרונה בתל אביב וסעד את ליבו, אך לא העלה בדעתו לרגע כי בני הדודים מוחמד וחאלד מחאמרה, בני 21 מהיישוב יטא שליד חברון, שהיו לבושים בקפידה ומחוייטים, הם מחבלים ומרצחים שפלים.

"אני זוכר את שני המחבלים שנכנסו וישבו בשולחן לידינו, ממש קרוב אלינו. אחר כך אני זוכר שהתחילו היריות, וזה קרה באירוניה בדיוק כשאנחנו באנו לצאת מהמסעדה", שיחזר את רגעי הפיגוע כאשר שני קליעים נורו היישר אל ראשו. הוא נפל כשראשו מדמם. והמחבלים המשיכו כאחוזי תזזית במסע הרצח.

בעקבות הדיווח על הירי, כוחות הביטחון וההצלה הגיעו במהירות למקום והחלו להעניק טיפול רפואי לנפגעים. באירוע נרצחו ארבעה ולמעלה מ-20 נפגעו. אחד המחבלים נעצר בבית שוטר לשם ברח ובן דודו נורה ונפצע באזור.



"אחרי שקיבלתי את שני הכדורים, אני כבר פחות זכרתי את שאר ההתרחשויות שהיו שם", הוא הוסיף. "קיבלתי את היריות מאוד מהר בראש, והשתטחתי לעבר השולחן". באורח נס, בר נפצע רק בינוני ולא נגרם נזק למוחו. אחד משני הקליעים נותר עדיין בראשו ורק בהמשך יוחלט אם להוציאו. "תודה לאל, אני מרגיש טוב יותר" הוסיף.

ר' אושי שלומוביץ מנכ"ל 'הצלה' שהגיע לפיגוע במהירות עם אמבולס, נתקל באסף כשהוא שרוע ומדמם מראשו בעקבות פגיעת ירי. במקצועיות ובזריזות העניק לו יחד עם כונני איחוד הצלה וצוותי מד"א טיפול ראשוני ופינה אותו מיידית באמבולנס 'הצלה' לבית החולים איכילוב, שם אסף הוכנס מיידית לחדר הניתוח כשמצבו מוגדר בינוני, וכעת ברוך השם מצבו מוגדר קל.

מפגש מרגש היה ביום שישי האחרון, כאשר רב ארגון 'הצלה' הרה"ג אליעזר שטרן, הגיע בליווי שלומוביץ לבקר את אסף בבית החולים. הרב התעניין בשלומו של אסף ובירכו ברפואה שלמה, חיים טובים ולשלום.

בתום הביקור, ביקש אסף בהתרגשות להודות למנכ"ל ולכוננים הנוספים על הצלת חייו בפרט והצלת הנפשות בכלל. היום בחסדי שמים שוחרר אסף בר לביתו לחיים טובים ולשלום.

בפיגוע נרצחו ארבעה יהודים, אילנה נבעה (39) הי"ד מתל אביב, מיכאל פייגה (58) הי"ד מגבעתיים, מילה מישייב (32) הי"ד מראשון לציון ועידו בן ארי(42) הי"ד מרמת גן.

אסף בר לא חסך ביקורת ואמר "אני מסרב לקבל את המציאות הקיימת במדינה, שבה אזרחים חפים מפשע נרצחים, ולא נעשים כל המאמצים למנוע זאת". עוד הוסיף "נמאס בכל חודש לאבד אזרחים שיקרים לי, ליבי עם משפחות בן ארי, נבעה, פייגה ואלישייב, מי ייתן ולא ידעו צער". בקרוב, הוא ישוחרר להמשך החלמה.
אסף בר פיגוע בשרונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד