י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב מיכאל לסרי ל'בחדרי חרדים': "כעת, הקדוש ברוך הוא יוביל את בני לחופה"

בראיון כואב מלב שבור מדברים מזכה הרבים הרב מיכאל לסרי ואשתו ששכלו את בנם במהלך החג על הכאב, על האובדן, ועל האמונה • האם: "דיברנו איתו ביום חמישי. הכל היה רגיל, לא חלמנו לרגע. הכנתי לו את העוגות לחג השבועות לישיבה" - וידאו

הרב מיכאל לסרי ל'בחדרי חרדים': "כעת, הקדוש ברוך הוא יוביל את בני לחופה"
ל

 

מזכה הרבים הרב מיכאל לסרי והרבנית עמליה לסרי, ששכלו השבוע את בנם שמעון יוחאי ז"ל לאחר שטבע בערב שבת בחוף הים באשדוד, מספרעם בראיון מיוחד ורווי אמונה ל'בחדרי חרדים' על האסון שפקד אותם, על הכאב הגדול ועל ההתמודדות.

 



הרב לסרי - "אמרנו כמה פעמים וסיפרנו את זה לכולם, בעצם כל דבר בחיים צריך לדעת איך לקחת את זה, ואם לקוחים את זה כמו שהקב"ה ציווה עלינו לקחת את זה, אז הכל נראה אחרת. שאלו אותי אנשים הרי התפללנו ולמדנו כל הלילה בשבת ובחג לרפואת הבן שמעון יוחאי, היו שקראו גם כ-10 אלפים ספרי תהילים, ואיך זה שבמוצאי החג נשמתו של שמעון יוחאי עלתה לשמיים? אמרתי להם רבותי, אתם צריכים להבין ששום דבר בעולם לא הולך ריקם, כל מה שעשיתם זה הכנות.

"מה זה ליל שבעות? ליל שבעות כתוב בקבלה שזה הכנה לתכשיטי הכלה כדי שיהיה זיווג ביום חג השבעות בשעת מוסף, שזה הזמן הכי חשוב, יותר חשוב מנעילה של יום כיפור, זה מוסף של שבעות, ובדיוק במוסף של שבעות אחרי כל ההכנות והתפילות שאנשים עשו, הם הכינו את שמעון יוחאי לחופה האמיתית. מה זה עולם הזה? אנשים לא שמים לב, פתאום שכולם יתעוררו מהחלום, כתוב "היינו כחולמים אז ימלא שחוק פינו". אנשים יתעררו ויצחקו על איזה שטויות שיעבדת את כל חייך.

"החתונה האמיתית זה בשמיים, חתונה אמיתית זה שהקב"ה מלווה אותו לחופה שלו הוא בעצמו. שהקב"ה לוקח קורבן זה לא כמונו, אדם יכול להביא קורבן לביהמ"ק, וכשישחטו יראו שיש לקורבן באברים הפניימים חור בראה, והקורבן טרף. אבל שהקב"ה לוקח קורבן הוא יודע שהפנימיות שלו והכל כשר למהדרין, לא כמנו שאנו מקריבים, הקב"ה יודע את כל מה שקורה עם הקורבן, ולכן שהקב"ה לקח את שמעון יוחאי ז"ל הוא לקח אותו לחופה האמיתית שלו, שהחופה האמיתית של שמעון יוחאי הייתה צריכה להיות בדיוק בשעת מוסף, והקב"ה חיכה עד שיגיע הזמן הכי קדוש והכי מדהים בעולם ולקח אותו. מה שנשאר לנו זה להתחזק ולקבל על עצמינו קבלות בכדי שבעזרת השם נמשיך להבין את הדיבור של הקב"ה אלינו".

הרב הוסיף ואמר בכאב - "יש שפה שהקב"ה מדבר עם עם ישראל, והשפה של הקב"ה עם עם ישראל היא להתחזק. יש חיסרון עכשיו ששמעון יוחאי ז"ל לא איתנו, ואנחנו נשלים את החיסרון בזה שנמשיך לעשות קידוש שם שמיים".

הרבנית עמליה הוסיפה ואמרה כי המסר שלה לעם ישראל זה להתחזק ולחכות לגאולה.

- מתי דיברתם איתו לאחרונה?

הרבנית עמליה: "יום חמישי. הכל היה רגיל, לא חלמנו לרגע שזה יקרה, הכנתי לו את העגות לחג השבועות לישיבה".

הרב לסרי: "אי אפשר לחלום על דבר כזה, כי לפני שבא המשיח, יש הרבה דברים לא מובנים, ונדע אותם רק שהמשיח יבוא, ככה עושים שהמשיח יבוא מהר".

הרב אף הגיב לעובדה שלא שהה עם בנו במהלך החג בבית החולים, ובחר לשהות בדימונה לחזק וזכות את הרבים. "זה בדיוק הנקודה, כשבאתי לבית חולים הרופא אמר לי אנחנו עושים סדרת בדיקות, בכדי לדעת מה קרה. אז מה צריכים לעשות, להסתכל איך עושים את הבדיקה? ההפך, צריכים ללכת ולהרבות זכויות, והזכויות הם להגיע לדימונה, ולהעביר שם שבת עם כ-400 איש, שכל הלילה באים ללמוד בחג השבועות, בגלל שהם יודעים שאני קבוע מגיע בחג השבועות לדימונה לשבועות.

"כשכל החבר'ה הצעירים באים ללמוד כל הלילה, אין זכות גדולה מזה. הזמן הוא לאסוף זכויות, ולשבת ולהסתכל על הבדיקות זה לא יעזור כלום. השארתי בבית החולים כמה ילדים בערב החג לצידו של שמעון יוחאי ז"ל שישגיחו ויראו, אבל את הזכויות צריכים להמשיך לעשות" סיים הרב.

הרב מיכאל לסרי שמעון יוחאי לסרי הרב לסרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד