כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פטור מלא מארנונה לישיבה, על חשבון דרעי

ח"כים מש"ס ויהדות התורה הגישו אתמול הצעת חוק לוועדת שרים, שתפטור ישיבות מארנונה; ההצעה נתקלה בקשיים - ודרעי נאלץ לפתוח את הכיס

אריה דרעי, צילום: פלאש90
אריה דרעי, צילום: פלאש90

 


הממשלה אישרה אמש (ב') הצעת חוק חדשה ובה הטבה משמעותית לבתי מדרש ולישיבות: במסגרת ההטבה ייהנו הגופים מפטור מארנונה, הטבה ממנה נהנו עד כה בתי כנסת בלבד.

הצעת החוק החדשה אושרה אמש בוועדת השרים לענייני חקיקה, על פי דיווח חדשות 2, ההצעה מבקשת לתת פטור מארנונה לבתי מדרש ולישיבות, זאת כמובן בתנאי שבאותם בתי מדרש וישיבות אין פעילות עסקית והמקום משמש ללימוד תורה או לתפילה. את החוק יזמו חברי כנסת מש"ס ויהדות התורה, ובראשם שר הפנים אריה דרעי.

במהלך הדיון התברר ששר אחד לא קיבל את ההצעה כפי שהונחה - השר לענייני ירושלים זאב אלקין, שהבין כי מדובר באובדן הכנסה משמעותי עבור העיר. ואמר עם היוודע הדבר כי "הפטור מארנונה לישיבות ירושש את העיר".

לאחר דין ודברים בין השר אלקין לנציגי ש"ס אמרו נציגיו של דרעי, ובראשם שר הדתות דוד אזולאי, כי דרעי מוכן לקחת על משרדו את העלות הכספית של החוק, וכך החוק יקודם: ישיבות יזכו לפטור מארנונה - ומשרד הפנים ישלם, זאת למרות שעדיין לא הוצגה העלות הכספית של המהלך.

אריה דרעי פטור מארנונה ארנונה לישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד