ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רב הקהילה היהודית באורלנדו: "זה נס. הוא יכול היה להיכנס לבית כנסת שלנו"

עד הבוקר שאחרי הטבח לא ידעו יהודי אורלנדו בפלורידה מה פשר המהומה - עם בואם לתפילת החג, הגיעו שוטרים לסרוק את המבנה, וחיילים ישראלים לשעבר התייצבו עם נשק דרוך • רב הקהילה בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים'

שוטרים אמריקניים מאבטחים בקפידה, בעקבות הפיגוע. צילום: ליפא שטאובר
שוטרים אמריקניים מאבטחים בקפידה, בעקבות הפיגוע. צילום: ליפא שטאובר

פיגוע ירי חסר תקדים - ארצות הברית עדיין שרויה בהלם לאחר שעומאר מאטין, אזרח ארה"ב ממוצא אפגני, פרץ למועדון באורלנדו, רצח 50 איש ופצע עשרות. בקהילה היהודית, שאמש (ב') הוציאה את יום טוב שני של גלויות, מדברים בפחד על המציאות האלימה.

הרב יוסף קוניקוב רב הקהילה היהודית באורלנדו שבפלורידה בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' עם צאת חג השבועות - "אירוע הטבח במועדון היה כמה קילומטרים מאיתנו בקהילה היהודית, שמענו המון משטרה ויריות במהלך תיקון בערב שבועות אבל לא ידענו במה מדובר עד הבוקר, אז נודע לנו.

"בתפילת שחרית של חג השבועות הגיעו חיילים ושוטרים, ביניהם חיילים ישראלים לשעבר חמושים בנשק, וסרקו את כל בית הכנסת וסביבותיו, כדי לבדוק שאין מחבל נוסף שמסתתר. אנו בקהילה היהודית עדיין מחפשים לראות אם יש קורבנות יהודים הזקוקים לעזרתנו. עד כה לא מצאנו".

הרב קוניקוב מוסיף ומספר - "אנחנו בקהילה היהודית מאוד חוששים ומפחדים, כמו שקרה טבח במועדון, יכול היה לקרות גם בבית הכנסת. נס שזה לא קרה. אנחנו קהילה יהודית קטנה ויש כאן קהילה מוסלמית גדולה. המטורף הזה יכול היה להיכנס לבית הכנסת שלנו, זה נס".
טבח באורלנדו יהודים פלורידה פיגוע אורלנדו דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד