י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חברת השליחויות מחרימה את מאה שערים: "נכון לעכשיו לא נכנסים"

חברת שליחויות גדולה, סירבה להעביר משלוח לצעיר חרדי העובד במאה שערים, והציעו לו לצאת מהאזור לשם קבלתו • לאחר התערבות 'בחדרי' החברה חזרה בה • הצעיר: "זו שכונה יהודית - מדובר באפליה של ממש" • האזינו להקלטה השערורייתית

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90

 

חברת שליחויות קיימה מדיניות של החרמת מאה שערים, השכונה החרדית במרכז ירושלים, כך עולה מתלונה שהגיעה היום (ג), ל'בחדרי חרדים'.

המתלונן - שלמה אייזנבך, צעיר חרדי העובד במאה שערים הזמין כרטיס אשראי מחברת אשראי גדולה. כאשר ניסה לקבל אותו נקלע לקשיים: "התקשרו אלי מחברת שליחויות 'בר הפצה' שעובדת עם חברת האשראי, כדי לוודא היכן אני נמצא בשעות היום", סיפר, "אמרתי להם שאני נמצא במאה שערים בירושלים. נציגת החברה השיבה: 'אין לנו אישור להגיע למאה שערים ואיננו מוכנים, להכנס לשם, ואם ברצונך לקבל את הכרטיס תוכל לקבלו מחוץ לשכונה'. השבתי להם שזו אפלייה. הם התעקשו והודיעו שאם לא אגיע לקבל את ההזמנה מחוץ למאה שערים, ההזמנה תבוטל. אני הודעתי להם שאכן ההזמנה תבוטל.

"זו אפליה של ממש", הוא מסיים, "מאה שערים היא שכונה יהודית, מהראשונות שמחוץ לחומות העיר העתיקה ולא מוכנים להגיע אליה".



שלמה הקליט את השיחה עם נציגת החברה ששמה הדר. היא נשמעת אומרת: "בדקתי את העניין הזה (הגעת השליחות למאה שערים) זה או להיפגש ברחוב שטראוס בירושלים, או ברחוב הרטום ששם יש לנו נקודת מפגש". שלמה עונה: "במאה שערים אי אפשר?, איפה שאני עובד? אני לא נוסע לשום מקום, אם אתם רוצים שהשליח יבוא למאה שערים".

הנציגה חוזרת ומתעקשת: "ברחוב שטראוס או ברחוב הרטום - רק אפשר". וקובעת: "אז לבטל את המשלוח, אנחנו נכון לעכשיו לא נכנסים למאה שערים".

שלמה חוזר ואומר: "אני לא יודע, הזמנתי כרטיס האשראי וביקשתי שהכרטיס יגיע למאה שערים, רוצה לבטל את המשלוח? דברי איתם. מכאן ואילך איך הכרטיס יגיע אלי למאה שערים זה ענין שלכם. מאה שערים זה רחוב בירושלים יש בו בנקים וחנויות, ויש פה הכל, אתם לא יכולים להגיד לכאן אנו לא באים, אין שום סיבה הגיונית, שנראית לעיין. זה מקום רגיל לכל דבר, שכונה יהודית. אין שום סיבה בעולם שלא תכנסו לשכונה פה".

הנציגה קובעת: "אוקי, אני מבטלת את המשלוח, ונפנה את זה לטיפול חברת האשראי. כי אנחנו לא נכנסים לרחוב המלאכה במאה שערים". שלמה מגיב: "אין בעייה". והנציגה מסיימת: "זה מבוטל, לא נגיע למאה שערים. בהצלחה".

 

החברה מתנצלת
'בחדרי חרדים', פנה לחברת 'בר הפצה' לתגובה. בחברה השיבו כי יחזרו אלינו יותר מאוחר עם תגובה. במרביל, פנו לשלמה והודיעו לו כי הם אכן יגיעו להביא לו את הכרטיס בתוככי השכונה החרדית מאה שערים.



והנה לפניכם ההקלטה: "אנחנו בררנו שוב, ונוכל להגיע אליך למאה שערים". שלמה: "מה קרה בסוף אפשר להגיע למאה שערים". נציגה: "אני עשיתי בדיקה נוספת, ואפשרי. צר לי. מתנצלת".

מחברת 'בר הפצה' נמסר ל'בחדרי חרדים': "מדובר באי הבנה, ויגיעו אל הלקוח כמתוכנן, לכתובת שהלקוח ציין במאה שערים. מדובר במנהל חדש שנכנס לתפקיד ועדיין לומד את האזור ברחובות ירושלים, ומכך נוצרה אי הבנה. אנו מתנצלים. הלקוח עודכן שאנו נגיע אליו למאה שערים".

מאה שערים שליחויות כרטיס אשראי ירושלים אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד