י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אובמה נגד טראמפ: מה יעזור להגיד 'איסלאם קיצוני'?

נשיא ארה"ב ברק אובמה תקף את המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, ואומר "ההצהרות האנטי-מוסלמיות שהוא משמיע הן לא האמריקה שאנחנו רוצים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

נשיא ארה"ב ברק אובמה תקף הערב (ג) את המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, ואומר "ההצהרות האנטי-מוסלמיות שהוא משמיע הן לא האמריקה שאנחנו רוצים".

אובמה תקף את טראמפ ואמר כי התבטאויותיו משחקות לידי ארגון "המדינה האיסלמית" וארגוני טרור אחרים המעונינים לטעון שיש מלחמה בין ארה"ב לאיסלאם. הוא גם הגיב לביקורת על שלא השתמש במונח "אסלאם קיצוני" ביחס לטבח באורלנדו ואמר: "לקרוא לאיום בשם אחר לא יגרום לו להיעלם".

"מה בדיוק ישיג השימוש הזה בשפה? מה זה בדיוק ישנה?", אמר, "האם הוא יהפוך את דאעש למחויבים פחות להרוג אמריקאים? האם הוא ישיג לנו יותר בנות ברית? האם האסטרטגיה הצבאית תרוויח מכך? התשובה לכל השאלות האלה היא שלילית. לקרוא לאיום בשם אחר לא יגרום לו להיעלם".

אובמה הזהיר שלא לאמץ את עמדותיו של טראמפ נגד מוסלמים ולהגביל את כניסתם לארצות הברית. "אם ננטוש את ערכינו, לא רק שנקל על אנשים את תהליכי ההקצנה, גם נבגוד בכל מה שאנו מנסים להגן עליו: פלורליזם ופתיחות, שלטון החוק, וחירויות אזרחיות. הדברים שהופכים את האומה שלנו לנהדרת, הדברים שהופכים אותנו ליוצאי דופן. אם דבר כזה יקרה הטרוריסטים ינצחו, ואיננו יכולים לתת לזה לקרות. אני לא אתן לזה לקרות".
ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד