י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כת 'החבורה הקדושה': אחר 15 יום - החשוד מהדרום שוחרר למעצר בית

יותר משבועיים שהה במעצר חרדי מהדרום החשוד בניצול ומעשים חמורים, במסגרת שליטתו בקבוצת אנשים. אחר שגייס פרקליט צמרת, הגיעו להסכמה על מעצר בית. החקירה נמשכת

כת 'החבורה הקדושה': אחר 15 יום - החשוד מהדרום שוחרר למעצר בית
הובלת חשוד חרדי בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר יותר משבועיים במעצר, 'האב הרוחני' החשוד במעשים חמורים, סחיטה ועבירות, צפוי להשתחרר היום (ד') למעצר בית, זאת לאחר שלתיק המשפטי גוייס פרקליט צמרת.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', משטרת אשדוד עצרה חרדי בשנות ה-50 לחייו, שעל פי העדויות שנמסרו ל'בחדרי' ניהל קבוצה של אנשים בצורה העולה לכדי חשד של ניהול כת, בעקבות מחויבות החברים למנהיג, והתערבותו בחייהם הפרטיים.

את הקבוצה כינה 'החבורה הקדושה', התעלל בכפופים לו פיזית וכלכלית, ניצל וקילל עד שנעצר.
מעצרו של החשוד, הוארך פעמיים בבית משפט השלום באשקלון, והיום הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים הכוללים חמישה ימי מעצר בית, ערבות אישית ואיסור יצירת קשר עם המעורבים. במשטרת לכיש אומרים ל'בחדרי' כי החשדות נותרו, אך הוחלט לשחררו למעצר בית והחקירה נמשכת.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו הקלטות קשות לשמיעה, בהן החשוד מודה בעבירות חמורות, למרות זאת המשטרה החליטה שלא לבקש שוב את הארכת מעצרו, וכאמור החשוד צפוי להתשחרר היום ממעצר.

עורכת הדין רבקה שורץ המייצת את המתלונן במסגרת ארגון 'מן המיצר' המסייע לנפגעי עבירה במגזר החרדי, אמרה ל'בחדרי חרדים'; "לא ברור לי כיצד הרשויות נותנות את ידן לאפשרות שבה אדם החשוד בעבירות כל כך חמורות, כאשר נחשפנו לראיות בהיקף מבהיל לאותם חשדות, משוחרר עד להגשת כתב האישום".

מי יקח אחריות על ההשלכות שצפויות למהלך כזה? "מקווה שמשטרת ישראל והפרקליטות יפעלו בדרך הראויה ולא יתעוררו רגע אחד מאוחר מדי".

עורך הדין ציון אמיר, שמייצג את החשוד אמר ל'בחדרי כי שוחח אתמול והיום עם קציני המשטרה, ובסופו של דבר הגיע להסכמה עמם, כי החשוד ישוחרר על ידי המשטרה בתנאים מגבילים, "בעקבות מגעים ושיחות שהיו לי הגענו להסכמות ביחס לתנאי השיחרור, למעצר בית של חמישה ימים.

לגבי ראיות, עדויות וטענות בהן אשמת החשוד מוכחת לכאורה, סירב להתייחס ואמר "אני לא מתכוון לנהל דיון מעל גבי התקשורת. נשמיע את דברינו עמדתינו והתייחסותינו בפני גורם מוסמך, ובפני כל גורם מוסמך אחר. אני לא מנהל ניתוח של חומרי חקירה בפני שום עיתון, יהיה מכובד ככל שיהיה, כמו בחדרי חרדים".

החבורה הקדושה חרדי מהדרום ניצול והתעללות כת הקדושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד