י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב עמאר התפלל ברחבת הכותל הרפורמי - הרפורמים מתארגנים לתפילה מעורבת בכותל המערבי

שבועיים לפני שהמדינה צריכה לקבל הכרעה סופית בעניין 'מתווה הכותל', יש מי שדואג לחמם את האש ולייצר כותרות, בדרך להחלטת בג"צ • אחרי שהראשל"צ התפלל ב'כותל הרפורמי', הרפורמים מודיעים על תפילה פרוצה ומעורבת מחר ב'כותל'

הרב עמאר התפלל ברחבת הכותל הרפורמי - הרפורמים מתארגנים לתפילה מעורבת בכותל המערבי

הרפורמים מקצינים ומשיבים מלחמה בפרובוקציה חדשה - קוראים לתומכיהם להגיע מחר, יום חמישי, לתפילה מעורבת, נשים וגברים יחדיו ברחבת הכותל המערבי.

בעקבות תפילה שקיים אתמול (ג') בבוקר, רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר ברחבת הכותל הדרומי, רחבה שהוקצתה לתפילה 'שיויונית' כבר לפני עשר שנים ולמעשה משמשת כבר היום רפורמים וקונסרבטיבים, מתכננים תנועות הרפורמים והקונסרבטיבים, תפילת פרובוקציה ברחבת הכותל המרכזית מחר בשעה 17:00, זאת שלא על פי הכללים הנהוגים בכותל המערבי, בהתאם למסורת היהודית מדורי דורות - הפרדה בין נשים לגברים.

בדף הפייסבוק של התנועה הרפורמית נכתב כי "התנועה המסורתית והתנועה הרפורמית, יקיימו ביום חמישי הקרוב בשעה 17:00 תפילת מנחה שוויונית, מעורבת, ברחבה הממלכתית הציבורית בכותל המערבי".

מנוסח הודעתם נראה כי תוכניתם אינה לחדור לתוך מתחמי עזרת הנשים או הגברים ברחבה, אלא להתרכז ברחבה העליונה, שגם כיום אינה מופרדת, ולרוב תיירים ואחרים שוהים בה, אולם לא מקיימים בה תפילות.

הפרובוקציה הנוכחית היא במקביל לכך שבקרוב פוקע מועד הדד-ליין לקבלת הכרעה בעניין מתווה 'הכותל הרפורמי', זאת בעקבות עמדת בג"צ, שממתין להודעת המדינה בעניין, לאחר ארכה של 90 יום שניתנה לבקשתה.

הארכה ניתנה בעקבות הסערה שפרצה עת הרבנים הראשיים הרב לאו והרב עמאר יצאו למאבק חריף, נגד מתווה הכותל הרפורמי בכלל. זאת בעוד רבנים אחרים, בה תאם להכרעת גדולי ישראל זצ"ל, סוברים כי בשל עמדת בג"צ יש להציל את הכותל המערבי, ולא להתערב יתר על המידה בהחלטת הממשלה בעניין 'הכותל הרפומי' מלבד התעקשות שלא להכיר ברפורמים כזרם ביהדות.

כזכור, אתמול נערכה תפילת שחרית ברחבת 'הכותל הרפורמי' בנוכחות הרב הראשי לירושלים הגר"ש עמאר ועשרות מתפללים ומתפללות, אשר כמובן התפללו בהפרדה ומאחורי מחיצה - צעד שבקרב הרפורמים נחשב כפרובוקציה מכוונת נגדם.

שעה קלה אחר הפרסום ב'בחדרי', נמסרה הודעה מנשות הכותל: "חברותינו, המשתייכות לתנועות הרפורמית והקונסרבטיבית, יצטרפו מחר לתפילה. אולם, כארגון שהייחוד שלו הוא שיתוף של כל הזרמים לא נצטרף באופן פורמאלי, כי אנו מקפידות להתפלל עם מחיצה, כמנהג חברותינו מהזרם האורתודוקסי.

לאחר התפילה פרץ הרב בבכי ואמר: "את הקדושה אף אחד לא יכול לבטל - לא הממשלה ולא בית משפט, זה אי אפשר, זה הקדש. זה הר הבית, לא גויים ולא או"ם ולא שום כוח. קדושה אף אחד לא יכול לבטל, אנחנו עומדים על המשמר ומגלים דעתנו שכל מטרתנו לכבוד ה', רק לכבוד ה' ולכבוד השכינה ולכבוד עם ישראל וארץ ישראל".

לפני שבוע ימים חשפנו ב"בחדרי חרדים" כי בלשכת ראש הממשלה ממשיכים לקדם את 'מתוה הכותל'. במקביל, הרב עמאר נפגש עם הרב רבינוביץ בכותל והשניים שוחחו בעניין, אולם לא דווח על התקדמות בין השניים.

עודכן: 17:52
מתווה הכותל הכותל הרפורמי הרב עמאר פרובוקציית הרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד