י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פה אחד: "אסור לפרסם שם או תיאור העלול לזהות פצוע או הרוג בלי אישור"

חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר מרים את הכפפה, נוכח הזעקה העולה מהציבור, על חשיפת פרטי נפגעים ברשתות חברתיות, בטרם בני המשפחה עודכנה. הצעתו עברה פה אחד

אייכלר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אייכלר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הסוף להפצת שמות ופרסום מוקדם של הרוגים ופצועים: הכנסת אישרה פה אחד בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ ישראל אייכלר, החוק המוצע אוסר לפרסם שם או תיאור, העלול לזהות פצוע או הרוג בלי אישור. החוק יעבור לועדות הכנסת ולתיאום הקנסות למפרים, מול משרד המשפטים.

לדברי ח"כ אייכלר "בעתות מלחמה, פיגוע או תאונה מופצות שמועות שונות על זהותם של נפגעים, נכונות או שקריות. ב"מקרה הטוב" מתברר שזו שמועת שווא והמנוח בחיים והפצוע בריא. במקרה הגרוע, מתברר שהשמועה אמיתית וזה נורא יותר. הפצת תמונות זוועה ושמות של נפגעים, היא תרבות רעה שמשחיתה מנפש עד בשר".

אייכלר הוסיף ואמר: "מלבד הפגיעה במשפחה משמועת פתאום שעלולה לפגוע בבריאות הגוף והנפש של מקבל בשורת איוב בפתע, יש גם השחתה של מוסרי המידע וקהות חושים אצל מקבלי התמונות המזוויעות. בפעם הראשונה הם מזדעזעים, בפעם השניה כבר מסתקרנים, ובפעם השלישית כבר מתמכרים לשמועות ומפיצים אותם הלאה.

"צריך להיות מובן מאליו שפרטיותו של אדם, בוודאי של פצוע בתאונה, מלחמה או פיגוע, זה דבר אישי, שאין רשות לאף אחד לחשוף אותו" אמר אייכלר, "רק השבוע היו פיגועים נוראים בארצות הברית ובצרפת. כלי התקשורת שם לא פרסמו, לא תמונות זוועה ולא שמות. זה מובן מאליו, שאסור לפגוע באדם חף מפשע. צריך להבין שפרסום מביך, נחשב גם הוא לפגיעה.

לכן אנחנו מבקשים להוסיף תיקון לחוק הגנת הפרטיות, שייכתב כך: פרסום שמו או תיאור העלול להביא לזיהויו של נפגע ברבים, בזמן הפגיעה או בסמוך לאחריה, אסורה, למעט פרסום שניתנה לגביו הסכמה על ידי הנפגע, או לאחר שנמסרה הודעה למשפחתו על ידי גורם רשמי.

"נתייעץ עם משרד המשפטים איך לאכוף את החוק. אחד הרעיונות הוא, לאפשר לנפגעים להגיש תביעות אזרחיות נגד המפרסמים על נזקים שנגרמו. המפרסם יידע שאם הוא מפרסם שם של פצוע או תמונה של פצוע או של הרוג, הוא עלול להיתבע במיליונים, על ידי אנשים שנפגעו מזה. אני מבקש שהחוק יתקבל פה אחד" – אמר ח"כ ישראל אייכלר ואכן כך היה, החוק התקבל פה אחד.
שמות הרוגים הכנסת ישראל אייכלר חוק פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד