י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אושר בטרומית: חוק שיחסוך מיליונים לישיבות

הבחנה בלתי מתקבלת על הדעת של העיריות ובית המשפט, שחייבה ישיבות בתשלום ארנונה בניגוד לבתי כנסת - בדרך להיפתר באמצעות חקיקה

בן צור. צילום: פלאש 90
בן צור. צילום: פלאש 90

הצעת חוק לתיקון פקודת מסי העירייה והממשלה, פטור מארנונה לבית מדרש וישיבה שיזם יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חה"כ יואב בן צור, עברה בקריאה טרומית בכנסת.

על פי הצעת החוק של חה"כ בן צור, עשרות ישיבות ברחבי הארץ ייהנו מפטור מתשלומי ארנונה, בדומה לפטור המוענק כבר כיום לבתי כנסת, התיקון לחוק נדרש לאור פסיקת ביהמ"ש המחוזי בירושלים לפיו הפטור מארנונה לבתי כנסת אינו חל על ישיבות. חבר הכנסת בן צור בדבריו ציין כי "ההבחנה בין ישיבות לבתי כנסת הינה הבחנה תמוהה חסרת כל היגיון מינימלי, ומשכך אין כל סיבה להעניק את הפטור לבתי תפילה ולא לישיבות",

בנאומו מעל דוכן הכנסת הוסיף ח"כ בן צור כי התמיכה בחוק היא לא רק הגיונית, אלא גם מתבקשת לאור החשיבות הרבה של לומדי התורה, בדבריו ציטט ח"כ בן צור את דבריו של חה"כ יאיר לפיד שנאמרו בהקשר של חוק הגיוס: "אני חושב גם שעולמנו היה דל יותר בלי לומדי התורה. לימוד התורה הוא אחד מערכי היסוד של הישראליות ואין לנו קיום יהודי מבלעדי התורה".

יצוין, כי תמיכת הקואליציה בחוק התאפשרה לאחר ששר הפנים אריה דרעי הבטיח לדאוג למימונו של החוק מתקציב משרדו.

מלשכת חה"כ בן צור נמסר כי מאז יום שני השבוע, בו החוק עבר בוועדת שרים לחקיקה, הגיעו טלפונים רבים ללשכתו של חה"כ בן צור מראשי מוסדות וראשי ישיבות שבירכו על עזרתו הרבה לעולם התורה.
ארנונה ישיבות חוק יואב בן צור עולם התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד