י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרמה במשפט מצגר: מכחיש כל עבירה פלילית

לקראת דרמה משפטית? עורכי הדין של הרב מצגר מצביעים על שורה של ליקויים בהליך החקירה נגד הרב הראשי לישראל: "עובדות כתב האישום - אינם עבירת שוחד"

הרב מצגר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הרב מצגר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כתב האישום שהגישה הפרקליטות נגד הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, קיבל כותרות והוגדר כאחד מכתבי האישום הקשים נגד אישיות תורנית בישראל. כעת טוענים עורכי הדין של הרב כי לאחר קריאה ולמידה מעמיקה שלו, שכל המעשים המיוחסים לו, לא עולים כדי עבירה פלילית.

היום הגישו עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד טענות מקדמיות לבית המשפט וטענו, "לא היה שוחד, לא היה הפרת אמונים, לא נעשה שימוש לרעה בסמכויות".

מדובר בתחילת ההליך המשפטי אחרי שורה ארוכה של אישומים שהוגשו נגדו באוקטובר האחרון על ידי הפרקליטות. הרב יונה מצגר מוכיח שהוא לא מתכוון לעשות חיים קלים לתביעה, ותוקף באופן חזיתי ויסודי את עמדת הפרקליטות לפיה המעשים המיוחסים לו, נגועים בשוחד, הפרת אמונים וגניבה.

הרב העלה היום (רביעי) באמצעות עורכי דינו שורה של טענות מקדמיות. בהודעה שהגישו עורכי דינו נטען כי העובדות שפורטו בכתב האישום נגד מצגר ושהוצגו על ידי הפרקליטות כחמורות, אינן מהוות עבירה פלילית הלכה למעשה, אף אם היו נכונות.

על פי טענת עורכי הדין, יסוד ההאשמה בעבירות השוחד אמור להתבסס על "פעולה הקשורה בתפקיד", מה שלא התקיים במקרה למשל של האשמה שמייחסת המדינה לרב, לפיה המליץ לתורמים שונים כיצד לתרום את כספם. "הפניית תושבי החוץ איננה מצויה במסגרת שיקול הדעת המקצועי שמפעיל הרב בהיותו רב ראשי לישראל, ולכל היותר נעשית תוך "ניצול" מעמדו. לפיכך, לא מתגבש חשש להטיית שיקול דעתו או לביצוע תפקידו כרב ראשי באופן לא תקין".

בנוסף, תקפו עורכי דינו של הרב בחריפות את החלטת הפרקליטות, שלא לחקור את אילי ההון שהעניקו לכאורה את כספי השוחד ולברר את גרסתם, לגבי המניעים שהביאו להעברת הכספים לכאורה. זאת בנוסף למה שמתואר כמהלך פזיז של הפרקליטות לחתום הסכם עד מדינה עם חשוד מרכזי בפרשה, באופן שפגע באופן קיצוני ואנוש ביכולת להגיע לחקר האמת.

מקורבי הרב מצגר אמרו היום, "שנתיים מנהלים חקירה חשאית בינלאומית, עם האזנות סתר ותרגילי חקירה. זה לא תמוה שבזמן הכי קריטי, הרב מצגר אפילו פעם אחת לא נשמע מנצל את הסמכויות כדי לקבל שוחד? מכרו לנו סיפורי אימה על שוחד במליונים. אבל בסוף מתברר, כי למרות שהרב בתפקידו כרב הראשי לישראל עמד מידי יום בצמתי קבלת החלטות השוות עשרות מליוני שקלים לבעלי עניין, לא הצליחו להביא אפילו דוגמא אחת לקבלת שוחד או הפרת אמונים במסגרת הסמכויות שהוקנו לו מתוקף תפקידו.

"במהלך החקירה הארוכה שכללה האזנות סתר לרוב, לא נמצא ולו פעם אחת שהוא קידם החלטות לטובת מקורבים ובעלי עניין. להיטות הפרקליטות להעמיד את מצגר לדין הביאה למצב שבו לראשונה מיוחסת עבירת השוחד לפעולות שאין להם ולו דבר עם שוחד".

מקורבי הרב מדגישים, "מדובר רק בתחילת הדרך, בהמשך ניחשף לעוד דוגמאות לא מעטות, לפיהם סיפורי בדים וחצאי דמיונות הפכו בלהיטות הפרקליטות, לבטון יצוק בכתב האישום, הציבור עתיד להיחשף לאופן שבו במהלך של להיטות נעשו פעולות לא הגיוניות שהובילו לכתב אישום מעוות שאין בו כדי להאשים את הרב בעבירות החמורות המיוחסות לו".
הרב מצגר דרמה משפטית שוחד ועבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד