ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אל תחמיצו! הפלג מגיש: 'תדריך למתייצב'

להסתיר את קיומו של אי-מייל, לא ללבוש מדים בשביל להצטלם ואם פגשת 'צייד' אל תסביר לו אפילו פשט בגמרא • 'תדריך' משעשע במיוחד שהופץ עבור בחורי ישיבות המתייצבים בלשכת הגיוס

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בין שלל החומרים שמופצים מטעם 'הפלג הירושלמי', בעיקר בשנה האחרונה - מאז תוקן חוק הגיוס - ניתן לפעמים למצוא רעיונות מקוריים, העוסקים רובם ככולם ב'סכנות הצבא' כמובן.

אחד מהדברים הללו הוא 'תדריך למתייצב', המיועד "כדי שתעבור את ההתייצבות בשלום". ובו רשימת הוראות, מפוקפקת בחלקה, אך בל נקדים את המאוחר.

בתחילה מציין המדריך את הכללים הנדרשים, הקפדה על תעודת זהות וטופס דיחוי חתום, הגעה בכובע וחליפה (כי בלעדיהם זה "מתכון ברור להסתבכויות", כך החליט הכותב לפחות) ובכלל "להגיע לבוש בצורה הכי ישיבתית ורצינית שניתן".

בשלב הזה מגיעות הוראות החירום, "שנן לעצמך שאני לא חותם על כלום ויהי מה", "בלשכה אתה לא חבר של אף אחד", "אם יש לך כתובת מייל..." מוזהר אותו בחור ישיבה, "בלשכה אתה פשוט לא יודע מזה בכלל".

אחר כך מגיע שלב האזהרות מ'הציידים', "הטיפוסים המסוכנים ביותר, יבואו אליך עם זקנים ארוכים וגמרות ענקיות, כיפות מאוזן לאוזן והיגוי ישיבתי כבד", אבל, אחרי קריאת המדריך אתה תהיה מוכן "הם אנשים רעים ומושחתים שמנסים להפיל אותך באכזריות", מצוין שם, והבחור נדרש להימנע אפילו מלהסביר להם פשט בגמרא..

בשלב ההסתבכות מוזהר הבחור המסתבך "לא ללבוש מדים אפילו לא בשביל תמונה..." וכמובן, הכלי ה'יעיל' מכל "תאיים עליהם בעשיית רעש ציבורי, בעיתון פלוני, קו אלמוני".





מדריך התייצבות לשכת גיוס הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד