א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מאחורי הקלעים: אויב חדש לחרדים, כבוד מזרחי אבוד ודיל בנצרת

עקיבא ווייס עם הסיפורים הפיקנטיים של השבוע בכנסת • התלונות של כחלון על התנהלות גפני, העקשנות של גואטה שהצילה את ש"ס, היורש המסתמן של ח"כ אלעזר שטרן והסיבה האמיתית שיעקב אשר קיבל לשכה 'יוקרתית' בלי להמתין

מאחורי הקלעים: אויב חדש לחרדים, כבוד מזרחי אבוד ודיל בנצרת
בחדרי חרדים

1. יכה משה את משה
המאבק שניהל יו"ר ועדת הכספים משה גפני מול האנשים החזקים באמת במדינה - פקידי האוצר ובראשם השר - הסתיים אתמול בניצחון מוחץ של איש הכספים הותיק, כאשר לשרי הממשלה נשלחה הצעת מחליטים שתעלה להצבעה כבר בראשון הקרוב, ועל פיה יועברו 80 מיליון שקלים לישיבות.

כפי שחשפתי ב'בחדרי חרדים' ביום שלישי, כחלון שהובס על ידי גפני, שמנע העברות תקציבים בועדת הכספים, תקף בחריפות את יו"ר הועדה הקשוח בפגישת ראשי מפלגות הקואליציה.

כחלון דיבר מדם ליבו וזעק כי גפני מונע ממנו להתקדם בתהליכים שהוא מוביל במשרד האוצר. "הוא בכה לי לפני הבחירות שהוא רוצה את ועדת הכספים. חששתי שגפני יעשה לי בעיות והוא הבטיח לי שמה שאבקש אקבל - והסכמתי. מה שאני עובר לאחרונה עם גפני בלתי אפשרי", התלונן.

גפני מצידו הוכיח - למי שעדיין היה זקוק להוכחה - מה כוחה של ועדת הכספים ובפרט כאשר עומד בראשה יו"ר מנוסה (למעט סלומינסקי). הקרדיט במאבק הנוכחי מגיע ללא ספק ליו"ר 'דגל' שנלחם לבדו במאבק מול אדוני המדינה מ'הכספת' באוצר, והצליח לכופף אותם ולהשיב את הניקוד של תקציב בחורי הישיבות והכוללים למצב של טרום ימי גזרות לפיד, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

2. עשה פרסה: כך קיפל גואטה את ביטן
השהיד האמיתי של ש"ס הוא הח"כ הטרי והנמרץ יגאל גואטה. כך יודע כל מי שעוקב אחרי הח"כ התוסס עוד מיומו הראשון במשכן והסטטוסים התוקפניים שהעלה, וכך נוכח על בשרו השבוע גם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן.

את הרקע מיותר לספר, כולכם נחשפתם מן הסתם לפרשת רמי סדן על גלגוליה השונים, במהלך השבוע כבר היה נראה שהמאבק של ש"ס נגד מינוי רמי סדן מתהפך כבומרנג כאשר ראש הממשלה נתניהו הודיע ביום שני לדרעי כי אין בסמכותו להשפיע על ביטול מינוי סדן כשר התקשורת. בש"ס כבר התחילו לחפש נגר איכותי שיבנה את הסולם המתאים לרדת מהעץ.

באותו יום פגשתי ח"כ מש"ס באחת מועדות הכנסת ושאלתי אותו לשלום ה'החרמה' המתפוררת שהכריזה ש"ס על עבודת הכנסת, הח"כ השתהה לרגע והשיב: "אסור לנו להפקיר את השטח במקום הכי משפיע רק בגלל אמירה מטופשת של אוהב שסניקים"... או בקיצור, עם כל הכבוד למסעודה משדרות, יש דברים חשובים יותר על סדר היום.

מתברר, שלא נגר היו צריכים בש"ס, אלא משווק ממתקים לשעבר בשם יגאל גואטה, האיש ניגש ליו"ר הקואליציה החדש דוד ביטן והודיע לו בזה הלשון: "תוציא אותי מרשימת ההצבעות של הקואליציה. אני לא חוזר להצביע עד שהכבוד המזרחי לא יקבל חיזוק". ביטן נלחץ והבין שיש לו עסק עם הגואטה ההוא מאדידס, זה שלא חושש מדבר, והוא החל לנסות לגבש את המהלך שהוסכם לבסוף, כי סדן לא ייכנס לתפקיד עד החלטת בג"ץ בנושא.

גואטה הסכים ורץ להודיע לבוס מכלוף על ההישג. מיד הוחלט לכנס ישיבת סיעה ב'פרסה', מסדרון קטן מאחורי מליאת הכנסת, ולגרוף את הקופון המקסימאלי. ולנו לא נותר אלא להחמיא לגואטה, או בלשונו של ביטן: "אף אחד לא הצליח לקפל אותי כמוהו".

3. הר הבית על ראש כיפתו
כניסתו של ח"כ יהודה גליק לכנסת לפני מספר שבועות, התקבלה ברגשות מעורבים - תחילה חשבו שמדובר בעוד יהודי דתי עם לב חם ליהדות ושריטה ספציפית בנושא הר הבית, אך מיום ליום האיש גורם לנציגים החרדים במשכן להתייחס אליו כגורם מסוכן, אף יותר מכמה וכמה חברי כנסת חילוניים.

מסתבר כי גליק מחזיק אג'נדה סדורה, שמתחילה ונגמרת בהר הבית, ובאמצע לב רחב ותמיכה ברפורמים. בנאומיו ובראיונות לכלי התקשורת האיש מפגין תמיכה בהם וגורם לחלחלה בקרב הנציגות החרדית, שנזכרת ב'מקור' - ח"כ אלעזר שטרן שרדף אותם עד חורמה למרות כיפתו. רק השבוע, בדיון שנערך בועדת הפנים בנושא חוק המקוואות, כאשר נציגי הרפורמים התכבדו לשאת דברים, עזבו החרדים בועדה את החדר, ומי שנזעק להגן על כבודם היה מיודענו יהודה גליק.

מי שיצא נגד גליק בכל הכוח הוא סגן שר האוצר יצחק כהן, שעלה לתקשורת והאשים את גליק בהתגרות בערבים בנושא הר הבית. כהן התלונן השבוע בפני גפני במסדרון הכנסת למה הוא החרדי היחיד שיצא למאבק בגליק וגפני נותר ללא תשובה של ממש ונאלץ להסכים עמו.

ואפרופו גפני ואלעזר שטרן, השבוע זכה מוישה לאיחול לבבי במיוחד מיו"ר אכ"א לשעבר, ששיבח אותו על כך שבזכותו יוקמו ארבע מקוואות עבור הרפורמים בארץ...

4. נצרת תמורת לשכה?
אם חשבתם שיום אחד תיבחרו לכנסת ושם תגיעו לפסגת השאיפות בקריירה, מתברר שגם חברי הכנסת מחולקים לשניים, אלה ששוכנים באגף 'הישן' והצפוף ואלה שמתפנקים על לשכה באגף 'החדש' והמרווח.

בדרך כלל, 'החדש' שמור לח"כים ותיקים יותר ומקושרים במשכן, כאשר את החלוקה קובעת הנהלת הכנסת. מי שדילג על מסלול המכשולים וזכה מיד בשובו למשכן של כבוד באגף 'החדש' הוא הח"כ החדש-ישן יעקב אשר.

בקרב הח"כים שפניהם הוריקו מקנאה למראה הבולדוזר שדילג עליהם בתור וזכה בפינוק, היה מי שתהה האם יש קשר בין תמיכתה הנלהבת של 'דגל התורה' במועמדותו של מנכ"ל הכנסת היוצא רונן פלוט למשרת ראש העיר נצרת עילית, ובין הפינוק הבלתי רגיל של יעקב אשר.

האמת פשוטה בהרבה, באותו יום שאשר הצטרף לכנסת, הפך ח"כ יואב קיש ליו"ר ועדת הכנסת והעביר את לשכתו צמוד לחדר הועדה. ליעקב אשר נותר רק לאסוף את השלל.
משה גפני יגאל גואטה יעקב אשר דוד ביטן יהודה גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד