י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרפורמים: "ראשיתו של מהלך שיאפשר תפילה מעורבת בכותל המערבי"

ירושלים נערכת למלחמה הערב - הרפורמים יקיימו תפילה המונית ומעורבת ברחבת הכותל העליונה, זאת לאחר שכשלו המאמצים המשפטיים שלא לאפשר להם לקיים את הטקס • יועמ"ש הדתות לרב הכותל: "אין בסמכותי לעצור אותם מלהתפלל"

הכותל המערבי, צילום: פלאש90
הכותל המערבי, צילום: פלאש90

יום סוער צפוי ברחבת הכותל המערבי - הרפורמים והקונסרבטיבים קוראים לתומכיהם להגיע היום (ה) לתפילה מעורבת נשים וגברים ברחבת הכותל המערבי, זאת במחאה על תפילה שקיים ביום שלישי בבוקר רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר ברחבת הכותל הדרומי.

תפילת פרובוקציה ברחבת הכותל המרכזית צפויה להתקיים בשעה 17:00, זאת שלא על פי הכללים הנהוגים בכותל המערבי, בהתאם למסורת היהודית מדורי דורות - הפרדה בין נשים לגברים. כבר אתמול פנה רב הכותל הרב רבינוביץ' ליועץ המשפטי למשרד הדתות על מנת שיורה שלא לקיים את התפילה, אך זה השיבו כי אין בסמכותו למנוע זאת.

מנוסח ההודעה של התנועה הרפורמית נראה כי תכניתם אינה לחדור לתוך מתחמי עזרת הנשים או הגברים ברחבה, אלא להתרכז ברחבה העליונה שגם כיום אינה מופרדת, ולרוב תיירים ואחרים שוהים בה, אולם לא מקיימים בה תפילות. יצויין כי נשות הכותל לא ייטלו חלק בתפילה, וזאת משום שהיא נערכת ללא מחיצה בין גברים לנשים.

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית פרסם אמש הודעה בה נכתב כי "התפילה שתתקיים מחר תעביר מסר חד משמעי, הרב עמאר שבר את הכלים. הרב עמאר התריס אתמול במכוון, לאחר מסכת השמצות והשתלחות חסרת תקדים של חברי הכנסת החרדים, רבנים ואישי ציבור ביהודים הקונסרבטיבים והרפורמים. לאחר שממשלת ישראל ממאנת ליישם את מתווה הפשרה בכותל, אנחנו חוזרים לרחבה הציבורית, הממלכתית כדי לדרוש את ששייך לנו, לכולנו - הכותל המערבי."

"אנו תובעים עזרה שלישית, שוויונית, בכותל המערבי עצמו. המקום הזה אינו קניין חרדי, הוא אתר לאומי קדוש ששייך לכל העם היהודי. התפילה מחר תהא ראשיתו של תהליך שבסופו יהיו בכותל, ברחבה הציבורית, טקסי בר ובת מצווה כאשר כל המשפחה תעמוד יחד.

אני מזכיר, במשך שלוש שנים ניהלנו מו"מ ביושרה, באמונה, בניקיון כפיים. הגענו לפשרה שלא האמנו שנסכים לה בראשית הדרך, אך כעת, כשהפשרה קורסת לנגד עיננו, כשהרב הראשי לירושלים, בחסות משטרת ישראל, מקיים תפילת התרסה כדי לקבור את המתווה סופית, אנו יוצאים לדרך חדשה".

בדף הפייסבוק של התנועה הרפורמית נכתב כי "התנועה המסורתית והתנועה הרפורמית יקיימו ביום חמישי הקרוב בשעה 17:00 תפילת מנחה שוויונית, מעורבת, ברחבה הממלכתית הציבורית בכותל המערבי".

מנשות הכותל נמסר: "חברותינו, המשתייכות לתנועות הרפורמית והקונסרבטיבית יצטרפו מחר לתפילה. אולם, כארגון שהייחוד שלו הוא שיתוף של כל הזרמים לא נצטרף באופן פורמאלי, כי אנו מקפידות להתפלל עם מחיצה, כמנהג חברותינו מהזרם האורתודוקסי".
נשות הכותל הכותל המערבי רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד