י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שבוע לפיגוע • מנכ"ל זק"א תל אביב שב לרגעי הזוועה

לפני שבוע נטבחו באכזריות ארבעה יושבי בית הקפה בתחם שרונה במרכז תל אביב • צבי חסיד, ששהה בזירה עד שעות הבוקר - שב לרגעים הקשים מאיסוף חלקי הגופות, ומספר על המראה הנורא

צבי חסיד בזירת הפיגוע בשרונה, צילום: מוטי קרליץ, דוברות זקא
צבי חסיד בזירת הפיגוע בשרונה, צילום: מוטי קרליץ, דוברות זקא

הייתי שם. בפיגוע שקיבל בתקשורת ממדים מבהילים, כנראה רק בגלל המיקום שלו בטבורה של תל אביב, מול הקריה, במתחם הבילוי החדש והנוצץ של תל אביב "שרונה".

בפועל זה לא שונה מעשרות פיגועים שכבר חווינו גם בתל אביב ואולי אפילו "קטן" ביחס לפגועים של שנות הקמת זק"א. אבל שוב חזרו המראות ועלו הזיכרונות, שלוליות דם מעורבים בצלחות שבורות ושאריות אוכל, שקודם ישבו שם אנשים שמחים ועליזים עם משפחתם ונהנו מארוחת ערב על רקע המדשאות המטופחות של המתחם ונורות הניאון המפזרות אור וצל במרחבי הגן.

שעות המתנו בצידי הזירה, תחילה לסיום עבודת חוקרי המז"פ ואיסוף הראיות ולאחריו עד שראש הממשלה ופמלייתו יסיימו את ביקורם, עד אז האזור צריך להיות סטרילי. בכל אותה עת לא עזבתי את המקום, מרחוק צפיתי על קבוצת מתנדבי הארגון - זק"א תל אביב שחלקם היו מתחילה והגישו עזרה ראשונה, ועל אף השעות החולפות לא משו מהמקום. לא היה שם אקשן, יצר הסקרנות כבר מזמן הגיע לסיפוקו. עכשיו זה נטו חסד של אמת. מילוי משימת קודש שאין מישהו אחר שיעשה את העבודה.

השעה כבר היתה 01.00 אחר חצות, ואיתי עדיין המתנדב יהודה שכל בוקר לוקח את ילדיו לבתי הספר. המתנדב שמואל שעובד כרשם ובשעה 08.00 הוא כבר צריך לפתוח את שערי המשרד אחרי תפילה ונסיעה מב"ב לת"א. המתנדב אברהם, המכהן כמשגיח בישיבה ועליו להאיר את תלמידיו לתפילה וכך עוד ועוד מתנדבים שלמרות העייפות והעבודה המחכה מעבר לפינה עם שחר, הם עומדים על משמרתם.

בשעה 02.00 סיימנו לאסוף את הממצאים על מנת להעבירם לקבורה. עדיין המלאכה לא תמה צוות יצא למכון לרפואה משפטית באבו כביר לסייע בקליטת גופות הקדושים שהגיעו מבית החולים איכילוב. צוות נוסף פעל במשך כל אותן שעות בבית החולים לצד אנשי המז"פ שתיעדו את הגופות ואספו גם את הממצאים מחדרי הטראומה.

בזמן שרוב העם עוקב בדאגה אחר המתרחש ומתפלל לשלומם של הנפגעים, יש את אנשי הצללים, אשר בשקט ובצנעא, במקצועיות ובחרדת קודש, עושים את המלאכה בתוך התופת למטרה אחת יחידה ונעלה - ועשית עמדי חסד ואמת, לתת את הכבוד האחרון למי שחייו נלקחו ממנו באכזריות נתעבת. הלא הם מתנדבי זק"א תל אביב העלומים ששם שמים מקדשים, זכיתי להימנות על אותה חבורת המלאכים שאספו דם קדושים.

שבוע חלף מאותו ערב מר של הפיגוע, אותם מתנדבים המשיכו בשגרה וטיפלו בעוד ועוד אירועים מבלי התעניינות תקשורתית וציבורית. כי בזק"א תל אביב עושים חסד באמת. מי כעמך ישראל.

צבי חסיד הוא מנכ"ל זק"א תל אביב
פיגוע שרונה פיגוע תל אביב זוועה בתל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד