י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אזולאי מגיב: ״לא אתן ידי לפרובוקציות ברחבת הכותל המערבי״

הרפורמים נערכים הערב לקיום פרובוקציה ברחבת הכותל המערבי - תפילה מעורבת נשים וגברים • שר הדתות דוד אזולאי מוחה על קיום הטקס, וקורא למשטרה "לעצור מיידית תופעה מסוכנת זו. הם מציתים שנאה במקום המקודש לעם היהודי"

השר אזולאי, צילום" הדס פרוש, פלאש90
השר אזולאי, צילום" הדס פרוש, פלאש90

בעקבות התפילה המעורבת שיערכו היום (ה') הרפורמים ברחבת הכותל העליונה בעירוב נשים וגברים, מגיב שר הדתות דוד אזולאי ואומר - ״לא אתן ידי לפרובוקציות ברחבת הכותל המערבי״.

הבוקר שיגר השר אזולאי הודעה חריפה: "אני מגנה מכל וכל את ההחלטה האומללה של קבוצה שולית וצעקנית שמנסה בכל דרך ליצור פרובוקציות ולהצית את אש השנאה יום יום במקום המקודש ביותר לעם היהודי, וגורמת למחלוקות והסטה דווקא במקום שמאחד את כל שכבות העם. לא אתן ידי לפרובוקציות הללו ולא אהיה שותף להם לעולם״.

השר מוסיף ואומר כי הוא ״קורא ליועמ״ש אביחי מנדלבליט שהדבר נמצא תחת סמכותו להורות על איסור קיום הטקסים הללו ברחבת הכותל ולעצור מיידית תופעה מסוכנת זו ולהורות לכוחות המשטרה לאכוף את ההחלטה לפני שיהיה מאוחר מידי״.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הרפורמים והקונסרבטיבים קוראים לתומכיהם להגיע היום לתפילה מעורבת נשים וגברים ברחבת הכותל המערבי, זאת במחאה על תפילה שקיים ביום שלישי בבוקר רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר ברחבת הכותל הדרומי.

תפילת פרובוקציה ברחבת הכותל המרכזית צפויה להתקיים בשעה 17:00, זאת שלא על פי הכללים הנהוגים בכותל המערבי, בהתאם למסורת היהודית מדורי דורות - הפרדה בין נשים לגברים. כבר אתמול פנה רב הכותל הרב רבינוביץ' ליועץ המשפטי למשרד הדתות על מנת שיורה שלא לקיים את התפילה, אך זה השיבו כי אין בסמכותו למנוע זאת.

מנוסח ההודעה של התנועה הרפורמית נראה כי תכניתם אינה לחדור לתוך מתחמי עזרת הנשים או הגברים ברחבה, אלא להתרכז ברחבה העליונה שגם כיום אינה מופרדת, ולרוב תיירים ואחרים שוהים בה, אולם לא מקיימים בה תפילות. יצויין כי נשות הכותל לא ייטלו חלק בתפילה, וזאת משום שהיא נערכת ללא מחיצה בין גברים לנשים.
השר אזולאי שר הדתות הרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד