י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האמת מאחורי הנקמה של דרעי בנתניהו

עוד בלייבל'ה: באיזה מלון התפנק הטייקון החרדי? • מי קיבל מברק מהנשיא לחגיגת הברית? • איך שוב עשו השבועונים אותו דבר בלי לדעת אחד על השני? • ומי האזין בקשב להרצאה של עיתונאי בליל שבועות? • וגם: כך תפס השבוע טרנד הסוס ועגלה

האמת מאחורי הנקמה של דרעי בנתניהו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

את השיחה הזו קיבל לייבל'ה ממקור בלתי צפוי בעליל, בסתם יום של חול, בין סדן לשרונה, "יש מצב שאני מבין למה דרעי נוקם בנתניהו", רמז האיש.

"אתה מתכוון שהעקשנות הש"סניקית להדחת סדן מתחילה בכלל בחשבונאות פרטית של היו"ר אריה מכלוף? בלתי אפשרי", נזעק לייבל'ה להגנת שר הפנים.

"אז אתה תמים", המשיך המקור, "אין לך מושג מה היה בטיסה המשותפת האחרונה שלהם, כשלמסוק עם ראש הממשלה הצטרפו שני שרים חרדים?"

"כן, ליצמן ודרעי נסעו עם נתניהו..." נהנה לייבל'ה, כמו תמיד, להפגין את שליטתו בפרטים, אבל המקור קטע אותו בחדות, "ומה עם בבצ'יק? הוא לא נחשב בעיניך?"

מתברר שליצמן הביא את הצמוד שלו לאותה טיסה מדוברת, מסיבות שונות זה לא מצא חן בעיני דרעי, שניסה להתנגד – אבל הוכרע על ידי ראש הממשלה בכבודו ובעצמו. בפעם הבאה ביבי, לא דורכים על מכלוף ככה.

בהשפעת החג
את ליל חג השבועות העביר לייבל'ה בהאזנה מרתקת להרצאתו של איש ערוץ 2 יאיר שרקי, שנשא דברים בשעה 2 בלילה במרכז הקהילתי בית קנדה בשכונת מורשה בירושלים, בנושא מה יהיה? ירושלים, פוליטיקה וחברה. ומי נצפה בקהל כשהוא מאזין בקשב? יועץ שר הדתות והאיש אשר על הראשל"צ – דודו עמר.

ועוד ראש לשכה שהושפע חזק מהעניין של שבועות, הוא דודי זלץ מלשכת יעקב אשר, שתועד במסדרונות הכנסת עטוף בכובע וחליפה.



ומי שתועד השבוע עם חליפה אבל בלי כובע, הוא הנגיד שולם פישר שנצפה בליל חמישי במלון הילטון בתל אביב. לייבל'ה הגיע לרקוד בחתונה שנערכה במקום ועל הדרך תיעד.



ועוד אחד שנצפה באופן בלתי צפוי: אחר צהריים שגרתי בבני ברק, והנה, אברהם פריד משוטט לו להנאתו אנה ואנה. מבירור קצר עלה כי הזמר הפופולארי הגיע לשיר בבר המצווה לבנו של המיליארדר דן גרטלר, שנערכה בביתו ברחוב דניאל.



ובעוד גרטלר מברמ"צ, מונה נערך לחתונה: המנצח האגדי והמעבד משה מרדכי רוזנבלום נצפה השבוע מחוץ לביתו יוצא ממונית לאחר סידורים דחופים. ללייבל'ה נודע כי מונה ישיא את אחד מילדיו ביום רביעי בעוד שבועיים, בחתונה גדולה בהשתתפות כלל אנשי הזמר החסידי.



ואפרופו מעבדים וחתונות, גם מוישה לאופר ישיא את בנו ביום שלישי הקרוב. ואחריו המנצח והמעבד רובי בנט שישיא את בנו ביום רביעי בעוד שבועיים.

ויש מי שנשאר רעב אחרי החג, כך מצא לייבל'ה באחד הערבים את המשב"ק המיתולוגי צבי חקק, ממתין בסבלנות לתורו אחרי הבחור עם חולצת אדידס, למזון משביע בכשרות 'בית יוסף', כמובן.

ביקורת תקשורת
פטירתו הטראגית של בנו של המרצה משמח הלבבות הרב מיכאל לסרי, שלחה את עורכי השבועונים החרדים למרדף מהיר לכתבת איכות על הרב בעמוד השער, בדגש על האבל שפקד אותו ואת בני משפחתו.

הקץ'? במערכות משפחה ובקהילה שלחו עם הכתבים את הצלם המוכשר יעקב כהן שיצטרף לראיון עם הרב. כהן, מנוסה ובקי בשמירת שתיקה, הצטרף בצהריים לכתב בקהילה וצילם את הרב בראיון, ובערב הצטרף לנציג משפחה וצילם את הרב 'במיוחד'.

לעומת זאת, שוקי לרר נשלח מטעם יתד נאמן ל'עשר דקות', ובסוף הצילומים לקחו לו שעתיים וחצי.



כך תדרוך של משרד הביטחון לכל כלי התקשורת הופך בהמודיע להישג עיתונאי מרשים, בכותרת הגג הראשית צוין כי - גורם בטחוני בכיר ל'המודיע'. לייבל'ה משוכנע שבתקופות הכי יפות של גולדמן בהמבשר זה לא היה קורה.



את העיתונאי החרדי אלי ג'אן מ'ידיעות הדרום' מצא הבוקר לייבל'ה כשהוא מגיש בתוכנית האקטואליה "הבוקר" ברדיו דרום 101.5 לצד המגיש הקבוע מנדי ריזל (הצבאי של 'קול ברמה').

מן הגורן ומן היקב
בירושלים נפתחה מסעדה חדשה ברחוב כנפי נשרים. ומי עומד מאחוריה? ללייבל'ה נודע כי ברשימת המשקיעים ניתו למצוא את אברהם איסר בריסק מבולטון, הלל פרידמן מהמודיע ושלמה גולדשטיין מנקודות.

ומי שעלה השבוע על שולחן הניתוחים בבית החולים אסותא בחיפה, הוא עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר שקיצר את קיבתו. לייבל'ה מאחל החלמה מהירה לפרקליט המזהיר ומחכה לצפות בלוק החדש ולחשב כמה השיל מוישה ממשקלו.

איש העסקים שרגא ניימן נצפה השבוע בעיר התורה בהרי יהודה, כשהוא מכהן כנהג של יו"ר דרשו הרב דוד הופשטטר. שאפו על הרכב.



וברומניה יצא הרב אברהם יעקב סלומון יו"ר מוסדות שטפנשט יחד עם הגר"י טוביאס למסע לרגל חנוכת בית הכנסת האורחים החדש שהוקם על קברו של האדמו"ר משטפנשט זצ"ל בעיר יאס. הרב סלומון חזר לעיירה עם סוס ועגלה וכך זה נראה.



גם איש החסד הנודע חונה דייטש, שאף כתב טור משובח שעוד ידובר בו רבות, נצפה רוכב על סוס ועגלה ביערות אוקראינה יחד עם קהל חסידיו ומעריציו המושבעים וכמנהג מייסד החסידות.



ולא הרחק משם, תועד הצלם חוצה היבשות שלומי כהן מתעד את סמינר תורה של כולל חב"ד באודסה. ללייבל'ה נודע כי רק בשבוע שעבר חזר הכוכב הצעיר ממוסקבה ופריז. מברוק.



לייבל'ה שמח לגלות שגם הוא בין רשימת המוזמנים לחתונה הגרפיקאי של ארגון 'בלב אחד' ואחד המפיקים הגדולים של הארגון‏ יוסי פקשר, התלהבות הגדולה היא מההזמנה המקורית לחתונה. הכלה אם שאלתם גם מגיעה ממשפחת מפיקים, והיא אחותם של חיים רבינוביץ' (אייכלר) ומוטי רבינוביץ' מטיפ הפקות.

ביקורת צ'ולנט
כבר תקופה ארוכה שלייבל'ה משתויקק לטעות את הצ'ולנט המעודן של 'שלייקעס' ששמו יצא למרחקים. השבוע, כשנחת במשרדי 'בחדרי חרדים' לצורך השלמת הטור השבועי וליקוטים, המתין לו מארז מפנק של צ'ולנט ייחודי, עמוס בשר וקישקע.

כדי שהצ'ולנט יחליק בקלילות במורד הגרון ליוו את המנה חלות פריכות עם מיני סלטים ושתיה קלה כמיטב המסורת. על כל אלה נוספה הקדשה אישית שהעידה על מעקב צמוד בטוויטר.

לייבל'ה סעד להנאתו, ומציע לצ'ולנטריות השונות ללכת בדרכי שלייקעס.

פינת המ"מים
נושא מרכזי שהיה השבוע הוא העימות והסולחה בין שר האוצר מוישה כחלון ויו"ר ועדת הכספים מוישה גפני, שנחשפו שניהם באתר הבית. מי סחט את מי? ליוסי חיים פתרונים.

פינת המזל טוב
ברכת מזל טוב ליו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור לרגל נישואי בנו השבוע באולמי 'נוף ירושלים'. ללייבל'ה נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לח"כ בן צור בעיצומו של האירוע ואיחל לו מזל טוב.

ואילו היועץ הפרלמנטרי יעקב מורגנבסר חגג ברית השבוע, ומי שזכר את מורגנ מהכנסת היה הנשיא רובי ריבלין, שמיהר לשגר מברק ברכה למעמד החגיגי באולמי בית ישראל בירושלים, אף שנמנע ממנו מלהגיע עקב אילוצים קודמים.



ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית בני ברק מטעם ויז'ניץ אברומי גרין, מי שאחראי על המקוואות ועל חנוכתם מספר פעמים כבימי סלאח שבתי, לרגל הולדת בתו בשעה טובה.

וברכת מזל טוב לעיתונאי המוכשר שלומי גיל שתקף השבוע בחריפות את אמנון לוי המציצן, לרגל שמחת נישואיו בשבוע הבא בשעה טובה. ברכת מזל טוב גם למני קרויס האגדי שמתחתן ביום ראשון הקרוב.

ברכת מזל טוב למשב"ק הרבי מסאטמר הרב שמואל טייטלבוים שקודם שהגיע לארץ לביקור בזק בחתונת הנגידים אמש - חגג את אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת.



בביתו של איש העסקים חיים גלקופ בכיכר המדינה, התקיימה אמש מסיבת הפתעה לחוג מצומצם של חברים לרגל יום ההולדת של חברו מילדות - החזן העולמי ישראל רנד. בין החוגגים שזכו להתפנק על תפריט משובח: החתן (53..) לצד החזן יוסי שוורץ, המנצח רפי ביטון ויענקלה פרידמן המנכ״ל האגדי של קו עיתונות המכונה 'הרב'.



ומזל טוב אחרון עם סגירת הגיליון, לברק סרי האיש שמאחורי אריה דרעי, לרגל הולדת הנכדה הראשונה - מה שמזכה אותו בתואר סבא סרי. גם עקיבא ווייס, הכתב הפוליטי של אתר הבית, מצטרף לברכות.

מערכת לייבל'ה שולחת ברכת מזל טוב לג'ינג'י לנישואי אחיו הלא ג'ינג'י
לייבלה רכילות נתניהו דרעי ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד