י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אמסלם נגד הרפורמים: "רפורמה עושים במס הכנסה, לא בדת"

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ דוד אמסלם תוקף בחריפות את הרפורמים, המתכננים הערב לערוך פרובוקציה ברחבת הכותל העליונה • "מחר יקום זרם חדש ניתן לו עוד רבע כותל? ומחר יבואו הקראים ניתן להם גם? זה סוג של בדיחה"

ח"כ דוד אמסלם. צילום: פלאש90
ח"כ דוד אמסלם. צילום: פלאש90

מתקפה חריפה כנגד הרפורמים - יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם תוקף הבוקר (ה') את הפרובוקציה של הרפורמים בתפילה המעורבת הכותל המערבי, ואומר כי מבחינתו "רפורמה עושים במפעל לשימורים או במס הכנסה, לא בדת".



במהלך סיור של ועדת הפנים של הכנסת במרכז החסד של ארגון 'יד שרה' בירושלים אמר אמסלם - "עד היום בכותל כל מי שרצה להתפלל התפלל, כולל הרפורמים. יש עזרת גברים ונשים ואף אחד לא שואל אם אתה רפורמי, יהודי או לא יהודי. מי שרוצה לבוא לכותל ידע שיש כללים שמתנהלים לפיהם".

אמסלם תקף ואמר - "בתפיסה שלי לגבי סוגיית הרפורמים, מבחינתי - רפורמה עושים במס הכנסה או בביטוח לאומי, לא בדת. דת משה ניתנה לנו מסיני לא קשור רפורמה. רפורמה עושים במפעל לשימורים או במס הכנסה.

"לי יש כלל בחיים שאתה שומר על הכבוד ועל הכללים גם הצד השני שמתווכח איתך יודע שאתה צודק ולכן הוא מתיישר. על הכותל לא עושים מאבק להכרה ברפורמים. זה לא המקום. לכן לכל רפורמי שמגיע לכותל יש עזרת נשים וגברים - לפי הכללים מאז ומעולם".

אמסלם הוסיף בסרקזם - "אני שואל שאלה פשוטה: מחר יקום זרם חדש ניתן לו עוד רבע כותל? מחר תקום עדה אחרת ניתן להם עוד רבע כותל? ומחר יבואו הקראים ניתן להם גם? הרי אין סוף לדברים האלה - זה סוג של בדיחה. לכן אני אומר: בואו נסיר את הוויכוח, אין ויכוח. הרפורמים בחו"ל יתיישרו עם הקו ואם לא שלא יתיישרו. אין ויכוח זה הכללים".
דוד אמסלם הרפורמים הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד