כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רב הכותל: "מבעירים אש קיטוב. הכותל יהפוך מקום מרתיע ומסוכן"

שעות אחדות לפני 'הקרב על הכותל', יוצא רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ' בבקשה אחרונה בניסיון למנוע את המהומות: "עד מתי יהיה הכותל למרמס? עד מתי תבער בו אש הקיטוב והמחלוקת? למה מחכים?"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בעקבות העימות הצפוי ברחבת הכותל המערבי היום (ה) פונה רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ לאותן קבוצות המבקשות להתפלל במעורב ברחבת הכותל המערבי – להבין את גודל האחריות בצעד שהן נוקטות.

"במעשיהן הן רומסות את קדושתו ומבעירות בו אש קיטוב ומחלוקת והופכות את הכותל המערבי בעיני עם ישראל והעולם כולו למקום מרתיע ומסוכן. האזינו לקריאה מלב של כל עם ישראל על גווניו ושבטיו המבקש כותל מאחד ולא כותל מפלג", מבקש הרב.

במקביל פנה רב הכותל לרבנים הראשיים לישראל ולשר לענייני דתות לדון מידית בהשלכות החלטת היועמ"ש של המשרד לענייני דת על רחבת הכותל המערבי.

במכתבו כותב הרב: "עד מתי יהיה הכותל למרמס? עד מתי תבער בו אש הקיטוב והמחלוקת? למה מחכים? בכל יום שעובר, הכותל המערבי הופך עבור עם ישראל והעולם כולו למקום מרתיע ומרחיק, מי יודע כמה חללים נפלו עד כה, בשעה שקנאים קורעים את הכותל לגזרים".

"אני קורא להתכנס ולדון איך מוצאים את הדרך לעצור את הסחף הזה, ולקבל הכרעות הנדרשות" אומר הרב רבינוביץ.

כזכור, הפרובוקציה הרפורמית מגיעה כתגובה לתפילה שערך רבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, לפני יומיים ברחבת הכותל הדרומי, תפילה שלדעת רבים נעשתה במטרה להכשיל את המתווה החדש.
הרב רבינוביץ רב הכותל תפילה רפורמים כותל מערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד