י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פינדרוס: "לעולם לא נכיר ברפורמים. המתפללים יעצרו אותם"

שעה קלה לפני הפרובוקציה הרפורמית ברחבת הכותל המערבי, אומר סגן ראש העיר ירושלים ל'בחדרי חרדים': "אין לי ספק שמתפללי הכותל המערבי יעשו הכל כדי למנוע מהם לערוך את אותה תיפלה. הם כמו היהודים המשיחיים"

פינדרוס: "לעולם לא נכיר ברפורמים.  המתפללים יעצרו אותם"

לקראת הפרובוקציה הצפויה להיערך ברחבת הכותל על ידי הרפורמים היום (ה) בשעה 17:00, שוחח 'בחדרי חרדים' עם סגן ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס.

"אני חושב שזה המשך המאבק שמתנהל כבר מעל 30 שנה על דמותה של הדת בארץ ישראל ועל דמותה של האורטודוקסיה וכמובן על סדרי התפילה בכותל המערבי. זו עוד פרובוקציה מבית מדרשם של אנשים שירושלים וארץ ישראל לא מעניינות אותם ובטח לא הדת היהודית. אותם אנשים אני חושב שצריך להגיד להם שאין להם מקום כאן בירושלים ובכותל המערבי, ושימצאו להם ארץ אחרת ומדינה אחרת לעשות בה את הפרובוקציות שלהם".

מבחינת הנציגים החרדים מה יש להם לעשות בעניין?

"אנחנו נמשיך בדיוק כמו בשלושים השנה האחרונות לעשות כל מאמץ ובינתיים די בהצלחה באופן יחסי למנוע את הפרובוקציות האלו. גם היום אין לי ספק שמתפללי הכותל המערבי יעשו הכל כדי למנוע מהם לערוך את אותה תיפלה, בדיוק כמו שמחר בבוקר יבואו יהודים משיחיים לתיפלה הזאת, ואני מקווה שגם היועץ המשפטי לממשלה יתפקח ויבין שהוא שגה בהחלטתו".



אולי זה היה טעות שהתנגדו למתווה שאושר בממשלה כאשר עכשיו הרפורמים באים לרחבה העליונה?

"אין שום אפשרות שאנחנו נכיר ברפורמים או היהודים המשיחים ולא בשום כת אחרת כחלק מהיהדות. יהדות יש רק אחת והיא האותנטית ולכן כל הכרה בהם לא באה בחשבון. יש עוד כל מיני קבוצות ביהדות. יחד עם יהודה גליק שיעלו הקבוצה הזאת להר הבית, אולי זה יפתור את הבעיה. בכותל המערבי אין לאנשים האלו מה לחפש".

שידור חי באדיבות הקרן למורשת הכותל המערבי thekotel.org

רחבת הכותל

פינדרוס הכותל המערבי רפורמים יהודים משיחיים יהודה גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד