כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אבי הפעוט בהספד מצמרר: "מקבלים את הדין באהבה"

"ריבונו של עולם, תן לנו לקדש את שמך בדרכים אחרות", ביקש אבי הפעוט משה מתנאל עמנואל ז"ל, שנפצע בתאונה בצומת גמזו ונפטר אמש

מודעת האבל על הפעוט ז"ל
מודעת האבל על הפעוט ז"ל

קל רב השתתף אתמול (ד) בבית העלמין בעיר יהוד במסע הלוויית הפעוט בו השנתיים וחצי משה מתנאל עמנואל ז"ל, שנפטר אמש לאחר שנפצע באורח אנוש בתאונה לפני שבועיים בצומת גמזו.

ראשון המספידים היה הרב דוד טופיק, משגיח בישיבת תורה והוראה בתל אביב. את דבריו פתח על פי בקשת המשפחה באמירת הפיוט שנהגו לומר כוידוי בערב כיפור בקרב בני עדות המזרח 'לך קלי תשוקתי', שסופו הוא: "יְבִיאוּנִי לְגַן עֶדְנָךְ וְשָׁם תִּהְיֶה יְשִׁיבָתִי וְאֶתְעַדֵּן בְּאוֹרֶךָ וְשִׂים כָּבוֹד מְנוּחָתִי" לאחר מכן דיבר על חשיבות התחזקות בלימוד התורה שכידוע במעמד הר סיני תשב"ר היו ערבים שנקיימה.

אחריו ספד ראש הכולל של האבא, הרב מתתיהו אליעזר, שדיבר על כך שבשבועיים האחרונים מאז התאונה היו אלפי חיזוקים בעם ישראל, "תמיד הייתי מגיע לבית החולים, הייתי מסתכל על הרב מיכאל ויוצא יותר מחוזק באמונה, הכל נזקף לזכות הילד רבותי, שזה לא יהיה סתם קורבן זה ילד שלא טעם טעם חטא, ילד טהור. שכל אחד יתחזק במה שיכול והקב"ה יגאלנו במהרה".

אחריו ספד הדוד הרב שמעון ג'יאן, שדיבר על כך שאין שום תפילה ששבה ריקם. "הקב"ה שם את כל התפילות, התהילים והקבלות למען המשפחה שיהיה לה כח להתמודד עם השבר הזה". כמו כן ספד הדוד הרב יעקב חיימוב ראש כולל באור יהודה.

אחרון המספידים היה האבא הרב מיכאל שחיזק את כולם בדבריו ואף עין לא נותרה יבשה. "ה' נתן וה' לקח יהי שם ה' מבורך הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עול. רבותי אין עול לפניו צדיק וישר הוא אין לנו שאלות על הקב"ה, הכל מאיתו יתברך, אין לנו קושיות עליו כל דרכיו משפט, מאתו יתברך הטוב והרע. מקבלים עלינו את הדין באהבה ולא באים בשאלות. מושיקו היקר אתה תמיד תשאר מושיקו של אבא ואמא, אנחנו אוהבים אותך, אבל יותר ממה שאנחנו אוהבים אותך הקב"ה אוהב אותנו".

"לא תמיד אבא אומר לילדים שלו כן לפעמים הם גם צריכים לשמוע לא, ומקבלים באהבה. עם ישראל הקב"ה מדבר איתנו השכינה בגלות תראו כמה צער יש בעם ישראל כמה צרות כמה ייסורים, רבש"ע ר' נחמן אומר ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה, כמה הילד הקטן הזה השיר היה שגור בפיו כל הזמן, הוא היה שר את זה אין לנו טרוניה עליך אנחנו מבקשים ממך ריבונו של עולם שזה יהיה הקרבן האחרון, די לצרות ולסבל של עם ישראל, רבש"ע כל רצוננו בעולם לקדש את שמך בשביל כך באנו לעולם, אבל תן לנו לקדש את שמך לא במקרים כאלה, תן לקדש את שמך ע"י מסירת שיעורים ע"י ריבוי תורה בעם ישראל לא ע"י יסורים ח"ו".

"אני מבקש להודות לצוות הרפואי בבית חולים אסף הרופא למשפחה שלי למשפחה של אשתי שלא עזבו אותנו לרגע בתקופה הזאת, תודה לעם ישראל היקר בכל קצווי העולם שקיבלו על עצמם הרבה קבלות לזכות הילד עם ישראל תהיו מאוחדים שתבוא הגאולה השכינה בגלות יהי רצון שנזכה לראות בתחיית המתים אמן".
משה מתנאל עמנואל הלוויה ייסורים קשים קרבן ציבור אסף הרופא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד