ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

יעלון הכריז: "אתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הקרובות"

שר הביטחון לשעבר אמר בכנס הרצליה כי החודשים האחרונים חידדו את פערי התפיסות בינו לבין נתניהו והבטיח לשוב לחיים הפוליטיים • לדבריו, "אין איום קיומי על ישראל, ההנהגה צריכה להפסיק להפחיד משואה"

יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר הביטחון לשעבר משה יעלון נשא היום (ה') דברים בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי. "בחודש שעבר התפטרתי מתפקידי כשר ביטחון וחבר כנסת. בהודעתי הבהרתי שאשוב לחיים הציבוריים, ובכוונתי להתמודד על ההנהגה בבחירות הקרובות", אמר.

יעלון על פי הדיווח באתר וואלה, תקף את מדיניות הממשלה, ובפרט את זו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בעת הזו אין איום קיומי על מדינת ישראל, גם לא האיראני, לכן ראוי שההנהגה תחדל מלהפחיד את האזרחים ולהפחיד מפני שואה שנייה".

בהמשך היום ידברו בכנס גם ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), ח"כ עפר שלח (יש עתיד), מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

מוקדם יותר דיבר בכנס יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. הוא תקף בחריפות את ממשלתו של בנימין נתניהו וטען כי חבריה מרבים לדבר אך לא עושים דבר בפועל לטובת ביטחון המדינה. "חשבתי שקיבלנו כאן חבורה של גיבורים עם כוחות-על - יצאו לנו מנהיגי בובספוג", אמר הרצוג. "אתם יודעים מה הטרגדיה הכי גדולה של ממשלת הימין? אין אף שמאלני שאפשר להאשים אותו".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר, התייחס לדבריו של יעלון ואמר כי "האיום בנשק גרעיני מאיראן לישראל נדחה עם חתימת ההסכם במקרה הטוב לעוד 10-15 שנה. הכוונות של ההנהגה האיראנית הנוכחית להשמיד את ישראל לא השתנו בשנים האחרונות. שר הביטחון לשעבר, שהוא לוחם ומפקד עתיר זכויות בביטחון ישראל, יודע גם יודע את שתי העובדות הללו. מוזר, עד לפני חודש היה איום כזה, כנראה שהאיום יחזור ברגע שהוא יחזור לכנסת".
בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד