כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עשרות רפורמים חיללו את הכותל • החרדים הפגינו: "חזרו לארה"ב"

עשרות רפורמים וקונסרבטיבים, מימשו אם איומם וערכו תיפלה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל המערבי • חרדים ודתיים שנכחו במקום מחו נגדם בקריאות גנאי וזעם • בלש משטרה בלבוש אזרחי עיכב לחקירה את אחד המפגינים

עשרות רפורמים חיללו את הכותל • החרדים הפגינו: "חזרו לארה"ב"

עשרות מפגינים חרדים מחו נגד התפילה המעורבת שערכו הרפורמים היום (ה), בכותל המערבי, ראש הממשלה גיבה את הרפורמים.

המחזה המזעזע, של התפילה המעורבת, גרמה לתסיסה וכעס בקרב הנוכחים החרדים - חלקם מתפללים קבועים, וחלקם כאלו שהגיעו למחות נגד הרפורמים, ואלו החלו בקריאות בוז וגנאי לעבר הרפורמים ומשתפי הפעולה עמם, מקרב הציבור הציוני-דתי.

המפגינים החרדים קראו לעבר הרפורמים: "לכו לארה"ב, לא צריך אתכם בישראל. לכו תבנו לכם כותל מעורב בחו"ל".



השוטרים איבטחו את הרחבה במעגלים מרוחקים יותר, ונמנעו מלהכנס פנימה אל תוך אזורי התיפלה והמחאה. שוטרים בלבוש אזרחי הם אלו שבלשו ונטמעו בין החרדים - ואלו עיכבו בחור חרדי צעיר, אשר דחף משתתפים בתיפלת הפרובוקציה.

הרפורמים באו בטענות לשוטרים, על כך שאינם מונעים מהמתפללים החרדים למחות ולהביע כאבם הגדול נוכח הפירצה המסוכנת והאירוע התקדימי של תיפלה מעורבת רשמית ברחבת הכותל המערבי - תוך הישענות על החלטת מנדלבליט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה לכאורה ברפורמים ואמר: "כפי שציינתי פעמים רבות בעבר, אחדות העם היהודי היא מקור לכוחנו ואחד הערכים הכי קרובים לליבי. בשעה שאנחנו ממשיכים במאמצינו להגיע לפתרון שיאפשר לכל יהודי להרגיש בבית בכותל המערבי, יש כאלה שהיו מעדיפים לחלק את עמנו ואף להכריז שיהודים אחרים הם רשעים או שאינם יהודים כלל. עלינו לדחות את הדברים והמעשים הלא ראויים הללו שמנוגדים לרוח הבסיסית של מדינת ישראל".

כזכור, הפרובוקציה הרפורמית מגיעה כתגובה לתפילה שערך רבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, לפני יומיים ברחבת הכותל הדרומי המוקצה כבר כיום לאירועים רפורמים וחילונים. בתפילה השתתפו נשים והוקמה מחיצה - צעד הנחשב כמתריס בעיני הרפורמים אשר ניצלו אותה כדי להודיע על הפרובוקציה היום.

על פי גורמים המעורבים בעניין, התפילה בכותל הדרומי נעשתה במטרה להכשיל את המתווה ל'כותל הרפורמי' בצד הדרומי, מתווה אשר אמור היה להביא לכך שהרפורמים לא יוכלו לטעון לזכותם החופשית לקיים תיפלות מעורבות ברחבת הכותל-המערבי. בשבועיים הקרובים המתווה אמור להגיע לכדי סיכום והחלטות.

בתוך כך, בסביבת הרב עמאר דוחים את הביקורת: להאשים דווקא את הרב שכואב ובוכה על המצב?! זה אבסורד. מי היה מאמין שתפילה בהפרדה בכותל תחשב לפרובוקציה".















































הכותל המערבי רפורמים מאבק תיפלה מתפללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד