ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אלפים יפגינו בראשון נגד ארוע המיסיון

היערכות לקראת מחאת ענק בראשון לציון נגד אירוע ההטבלה של הכת המסיונרית 'עדי ה' בשבת: "איש בל ייעדר"

דיון החירום בלשכת רב העיר
דיון החירום בלשכת רב העיר

 

קריאה למחות נגד אירוע ההטבלה ההמוני, הצפוי להתקיים ביום שבת, על ידי כת "עדי ה'" בהיכל התרבות של ראשון לציון.

רבים מתושבי העיר צפויים להגיע בשבת בבוקר ולמחות נגד קיום הטקס והפרת הסטטוס קוו. לפי הערכות למעלה מ-1500 איש ישתתפו במחאה ויתפללו במקום תפילת שחרית ומוסף.

בפגישת חירום שהתקיימה השבוע ביום שלישי ביוזמת 'יד לאחים' הששתפו הרב יהודה וולפה רב העיר, רבני העיר והרב מאיר עקיבא חבר מועצת העיר מש"ס, הוחלט על צעדי המחאה כנגד כנס ההטבלה המסיונרי.

בישיבה אמרו הרבנים כי היות ומדובר באירוע שמד הנוגע לאושיות הקיום של העם היהודי, הם מצפים להשתתפות של מאה אחוזים מתושבי העיר – שומרי תורה ומצוות, ושאינם. הרבנים ביקשו גם להודיע לגבאי בתי הכנסת להביא עמם לעצרת את ספרי התורה, כדי שבמקום יערכו מנייני קריאת התורה רבים, לפי נוסחאות הקהילות השונות. לקריאה זו הצטרף גם ראש המועצה הדתית מר דוד שילה.





אנשי המחלקה להצלה ממיסיון של יד לאחים, הרב חנוך גכטמן – מנהל המחלקה, הרב משה כהן, והרב בנימין וולקן – רכז השטח של יד לאחים ודובר הארגון ר' שלמה ריזל, הציגו בדיון נתונים חמורים על הכת ושיטות פעולותיה.

במודעות שהופצו ברחבי העיר ראשון לציון נאמר, "לאור החלטת בית המשפט להפר את הסטטוס קוו בראשון לציון, ולחייב את עיריית ראשון לציון להתיר את קיומו של טקס ההטפה וההטבלה לנצרות בשבת קודש, חובה על כל אחד ואחד לבוא לתפילת שחרית ומוסף המונית בשבת הקרובה י"ב סיון התשע"ו 18.6.2016. למניינם בהשתתפות רבני השכונות והקהילות". והקריאה חותמת: "האם כאן בארצינו הקדושה בעיצומה של שבת ימירו יהודים את דתם לנצרות?".

על המודעה חתומים: ארגון יד לאחים, איגוד בתי הכנסת, רבני השכונות, הרבנות הראשית, המועצה הדתית ובתי חב"ד – ראשל"צ.

האירוע צפוי להתקיים בין השעות 8 בבוקר עד 5 בערב ביום שבת. כאשר באירוע ההטבלה צפויים להשתתף תושבי העיר שעברו שטיפת מוח על ידי גורמים מסיונרים. לאחר האירוע יוסעו המשתתפים לים ושם יוטבלו.

מאיר עקיבא, חבר מועצת העיר ראשון לציון, וממארגני המחאה בשבת הקרובה אומר ל'בחדרי חרדים': "קוראים לכל אחד ואחת לבוא לחזק את ידנו במחאה. לא ניתן לדבר לקרות ונעשה כל שבידנו למחות על תופעה איומה זו".

יניב אוחנה דובר העירייה אמר ל'בחדרי חרדים': "העירייה מחויבת על פי חוק, הקובע כי אין להפלות על רקע דתי, לאפשר את קיום האירוע. בעבר, כאשר העירייה ביטלה אירוע מסוג זה היא נתבעה, חויבה לשלם פיצוי ולאפשר את קיום האירוע".

יצויין כי ארוע ההטבלה הזה, הוא אירוע שני שנערך בתוך חודש. האירוע הראשון לא הובא לידיעת הנציגים החרדים.

אלפי סידורים הכוללים את קריאת התורה בנוסחאות שונות שיחולקו לבאי העצרת נרכשו על ידי יד לאחים. במקביל סידר הארגון מקומות הארחה ליותר ממאה יהודים שביקשו להגיע לעיר לשבת כדי להיות שותפים בתפילה ובזעקה נגד השמד.

ביד לאחים הודיעו כי לאור תמיכת ובקשת גדולי ישראל להשתתף בעצרת, יהודים נוספים שחפצים לשבות בשבת בראשון לציון כדי להשתתף בה, מוזמנים לפנות למוקד החירום של יד לאחים במספר 9234*, כדי שיסודר להם מקום אכילה ולינה מסודר.

גם ארגון להב"ה הודיע כי יקיים שבת המונית בעיר כדי להשתתף בתפילה. בנצי גופשטיין, יו"ר הארגון אומר הערב כי: "ארגון להבה יצטרף לעוד יהודים טובים וארגונים נוספים כדי למנוע את החרפה, בבוא השעה בה נישאל על ידי בורא עולם האם ניסינו למנוע את המרת הדת של אחינו, נוכל לענות כי את מה שיכולנו עשינו ולא נשארנו לשבת בחיבוק ידיים", נעשה הכל כדי למנוע את הביזיון, הוסיף.

צבי יהודה עזרא, רכז אזור המרכז בארגון ומי שאחראי על הפקת השבת קורא להמוני בית ישראל להגיע לשבת ולדבריו "ארגון להבה הצטייד בכל הנדרש עד הפרט האחרון והדבר היחיד שנדרש הוא להגיע".

ראשון לציון הטבלה מיסיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד