ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הפטור מארנונה למוסדות יורחב

ועדת הפנים של הכנסת קיימה הבוקר ישיבת ועדה בבית יד שרה בירושלים

ביד שרה
ביד שרה

ועדת הפנים של הכנסת קיימה הבוקר (ה) ישיבת ועדה בבית יד שרה בירושלים.

חברי הועדה סיירו במרכז חווית ההתנדבות הישראלית, שהושק לאחרונה. הם נחשפו לנוסחה הייחודית של יד שרה: חיבור אלפי מתנדבים ליותר מחצי מיליון איש הנעזרים ביד שרה במגוון שירותי סיעוד ושיקום, מהשאלת ציוד רפואי, דרך הסעות לרתוקים לכיסאות גלגלים ועד להפעלת רשת שיקומוני יום.

יד שרה נבחרה לביקור, כדוגמא לעמותה מובילה הפועלת בהיקף ארצי של למעלה ממאה סניפים, ומסייעת לכלל האוכלוסיה, במרכזי הערים ובאזורי פיתוח.

ח"כ אורי מקלב קרא לכלל הפקידות במשרדי הממשלה השונים לבוא ולהכיר את פעילות יד שרה, ולעמוד מקרוב על צרכיה של החברה הישראלית.

בתום הסיור קיים יו"ר הועדה ח"כ אמסלם, ישיבת ועדה בה השתתפו נציגי ממשלה ושלטון מקומי ונציגי ארגוני רווחה וחסד הפועלים בפריסה ארצית, למתן עזרה רפואית פיזית ונפשית. במהלכה העלה ח"כ אמסלם, לדיון, נוסח הצע"ח אותה מקדם, לפיה הפטור מארנונה למוסדות יורחב גם למוסדות בריאות ורווחה בקנה מידה ארצי ובכל מקום בו משרתת העמותה את הקהילה.

מייסד יד שרה אורי לופוליאנסקי הציג את השינוי בתפיסה ביישום השרות המקיף, ולדוגמא העלה את נושא חיוב הארנונה על חניה: "לא ייתכן שנשלם תשלום ארנונה מלא עבור אדם שבא עם רכבו לשאול כיסא גלגלים. החניה היא חלק בלתי נפרד מהשירות עצמו".

בנוסף, העלה לופוליאנסקי את נושא היטל האגרה המושת על עמותות עבור שלטי הכוונה של אזרחים אל בית יד שרה בעירם. "שילוט ההכוונה לסניפי יד שרה מיועד לנעזרים, להקל עליהם למצוא את הסניף. זו לא פרסומת. זה חלק מהנגשת השירות. צריך להפנים כי מדובר בארגון המשרת את הציבור ללא כוונת רווח. אין דין עמותה שחרטה על דגלה את הנתינה והעזרה לזולת כדין עסק מסחרי".

מוטי זליקוביץ', מנכ"ל עמותת מלב"ב המשרתת חולי אלצהיימר, הוסיף, כי תשלומי ביטוח לאומי לעמותה, מתעכבים בעקבות דרישות לתשלומים על שטח חניה לבאים לטיפול בשירותי העמותה.

נציגת עמותת אנוש עו"ד שנית סוקולבסקי, פרשה בפני הועדה את סבלם של כ-150 אלף איש בישראל הנזקקים לשרות העמותה,

יו"ר איחוד הצלה זאב קשש, ציין, כי יד שרה מבטאת היטב את צרכיהן של עמותות החסד ומשמשת להן דוגמא לשירות מקצועי המשנה לטובה את איכות חייהם של רבים.

ח"כ אמסלם סיכם את הישיבה באמרו כי אין כמעט אזרח במדינה שלא נעזר ביד שרה. "המדינה לא צריכה להקשות עליהם, אלא לסייע להם. זו מטרתנו.", וקבע כי הוועדה תקיים ישיבה מקצועית עם נציגי כלל משרדי הממשלה והעמותות במטרה להפסיק את העוול והתשלומים ה"מיותרים והמקוממים", כדבריו.
יד שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד