ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

ראש הממשלה מגבה את הרפורמים: "שכל יהודי ירגיש בבית בכותל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, גיבה את הרפורמים שחיללו את הכותל המערבי וגינה את המוחים: "יש כאלה שהיו מעדיפים לחלק את עמנו ואף להכריז שיהודים אחרים הם רשעים או שאינם יהודים כלל. עלינו לדחות את הדברים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: פלאש90
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: פלאש90

זעזוע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, העניק היום (ה), גיבוי לרפורמים שערכו תיפלה מעורבת ברחבת הכותל המערבי.

לאחר האירועים בכותל אמר ראש הממשלה: "כפי שציינתי פעמים רבות בעבר, אחדות העם היהודי היא מקור לכוחנו ואחד הערכים הכי קרובים לליבי.

"בשעה שאנחנו ממשיכים במאמצינו להגיע לפתרון שיאפשר לכל יהודי להרגיש בבית בכותל המערבי, יש כאלה שהיו מעדיפים לחלק את עמנו ואף להכריז שיהודים אחרים הם רשעים או שאינם יהודים כלל. עלינו לדחות את הדברים והמעשים הלא ראויים הללו שמנוגדים לרוח הבסיסית של מדינת ישראל", אמר.

עד כה לא הגיבו הח"כים החרדים לדברים אם כי שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מסר הודעה המתייחסת לנושא, בצורה עוקצנית: "כפי שידענו בכל הדורות", אמר, "הכותל המערבי הוא מקום הקדוש ביותר לעם היהודי ואחד הערכים הכי קרובים ללב כל יהודי.

"בשעה שאנחנו פועלים להמשך שימור המקום הקדוש הזה, שעיני כל העולם נשואות אליו בקדושה ובערגה, יש כאלה שהיו מעדיפים לפרוץ גדר, במטרה לפגוע בקדושת המקום ובטהרתו חלילה. עלינו לדחות את הדברים והמעשים הלא ראויים הללו שמנוגדים לרוח ההלכה היהודית ולהדגיש כי לא יהיה שום שינוי ממה שהיה מקובל בכל הדורות, לגבי שמירת קדושת הכותל המערבי".

סגן ראש עיררית ירושלים יצחק פינדרוס הגיב: "על ראש הממשלה לסייע למי שדואג למדינת ישראל, ולא לכתות יהודיות שמחקו את ירושלים מסידור תפילתם, ולחמו נגד השיבה לארץ ישראל.

"מדובר בפרובוקטורים שאין להם שום קשר לכותל המערבי לבית המקדש או לכל דבר מקודש, שיקימו להם בית תיפלה לאומי בהר הרצל או בגבעת התחמושת".

היום ערכו הרפורמים תיפלה מעורבת ברחבת הכותל המערבי. הדבר גרם לתסיסה וכעס בקרב הנוכחים החרדים - חלקם מתפללים קבועים, וחלקם כאלו שהגיעו למחות נגד הרפורמים, ואלו החלו בקריאות בוז וגנאי לעבר הרפורמים.

המפגינים החרדים קראו לעבר הרפורמים: "לכו לארה"ב, לא צריך אתכם בישראל. לכו תבנו לכם כותל מעורב בחו"ל".



השוטרים איבטחו את הרחבה במעגלים מרוחקים יותר, ונמנעו מלהכנס פנימה אל תוך אזורי התיפלה והמחאה. שוטרים בלבוש אזרחי הם אלו שבלשו ונטמעו בין החרדים - ואלו עיכבו בחור חרדי צעיר, אשר דחף משתתפים בתיפלת הפרובוקציה.

הרפורמים באו בטענות לשוטרים, על כך שאינם מונעים מהמתפללים החרדים למחות ולהביע כאבם הגדול נוכח הפירצה המסוכנת והאירוע התקדימי של תיפלה מעורבת רשמית ברחבת הכותל המערבי - תוך הישענות על החלטת מנדלבליט.
הכותל המערבי ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד