י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דוקטור למוזיקה: הכירו את הרב המנגן • צפו

לכל מקום הוא מגיע עם הגיטרה, והופך את שירי ברסלב לאגדה - בפעם המיליון • צפו

דוקטור למוזיקה: הכירו את הרב המנגן • צפו
ל

האדם עם הזקן המהודר שהתייצב על הבמה הרעועה שלף גיטרה ומפוחית והחל לנגן. המוזיקה הייתה שונה, מיוחדת. משלבת בתוכה מוטיבים המרצדים בין המוכר לשונה.

על הרב שמואל שטרן רובכם, מן הסתם, לא שמעתם. הרב שטרן, הנמנה על חסידות ברסלב ומשמש כראש ישבית "נחלי נצח", מתהדר בתואר המכובד MA במוזיקה. מאחוריו רזומה מוזיקאלי מרשים: עד היום הוציא חמישה דיסקים מקצועיים שהוקלטו באולפן, ומי סופר כמה נוספים של הופעות חיות.

אבל המוזיקה לבדה היא לא הסיפור פה. השילוב בין הידע המוזיקלי להבין הידע התורני - לא פחות ממדהים. הרב שטרן משכיל ליצור אינטונציה מרהיבה בין תורתו של רבי נחמן מברסלב - לניגונים הנוגעים ללב, המבוססים על התפיסה הברסלבית.

אל המקום אליו הוא יוזמן, יגיע הרב שטרן עם ארסנל של כלי נגינה, מלווה בנגנים נוספים - הנמנים על כל גווני הקשת היהודית. מגוון הנגנים שמסביבו יציגו: גיטרה חשמלית, אורגן, גיטרה בס, חליל צד, גיטרה אקוסטית, כינור, תופים, מנדולינה וכלי הקשה.

הרב שטרן יתחיל את השיעור: ימסור דברי חיזוק ואמונה, יסביר על תפיסת העולם הייחודית בה הוא מאמין, ואז יפצח בנגינה. אליו יתלוו כל הנגנים בכליהם, ויחד עמם - כל הקהל: בניגון, ברגש, בעצימת עיניים ובהתחזקות תורנית - והכל דרך המוזיקה המיוחדת.

תפיסת העולם הזו, קירוב דרך עולם בנגינה, אינה חדשה: עשו אותה לפניו גדולי עולם, אדמו"רים, וכמובן, המוכר כ"הרבי המזמר" - שלמה קרליבך. בניגוד לכל אלה, המשובחים בדרכם, הרב שטרן הוא הראשון שעושה זאת בסקאלה הברסלבית.

חסידות ברסלב מתהדרת ברפרטואר מפואר של שירים מעולים. השכיל הרב שטרן לחבר בין השניים, וליצור פורמט מרגש, מחזק, מלהיב וממכר של דרך מיוחדת בעבודת ה'.

צפו בקליפ המצורף.

הרב המנגן שמואל שטרן שירי ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד