כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המפכ"ל אלשיך: "יאח"ה יכולה להפיל ממשלות"

הדברים השנויים במחלוקת נאמרו על ידי המפכ"ל בטקס קריאת רחוב לזכרו של תת ניצב אפרים ברכה ז"ל

אלשיך. צילום: פלאש 90
אלשיך. צילום: פלאש 90

בטקס קריאת רחוב על שמו של תת ניצב אפרים ברכה ז"ל בעיר מודיעין, נשא דברים מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, ואמר בין השאר את המשפט הבא: "יאח"ה יכולה להקים ממשלות, ולהפיל ממשלות".

תת-ניצב אפרים ברכה, פיקד על היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) והתאבד לפני כשנה לאחר שנפתחה בדיקה בעניינו. הרחוב נקרא בשם "משעול", ובטקס שנערך על ידי עיריית מודיעין השתתף המפכ"ל אלשיך.

"כששמעתי שקוראים משעול על שם אפרים ז"ל שאלתי את עצמי האם לאפרים שלנו לא מגיע שדרה, איזה רחוב או משעול? אבל אחר כך חשבתי שלמילה שדרה אין משמעות עבורנו ולמילה רחוב אין משמעות עבורנו. למילה משעול יש משמעות עמוקה. שבה אנחנו צועדים שבה אנחנו הולכים ושבה אנחנו מעוניינים להמשיך ללכת. ואני חושב שאין סימלי מזה כשאנחנו דנים בתקופה האחרונה על הקושי לעמוד בגב זקוף בעיניים פקוחות ולהתעלם מביקורת של כל מי שלא נח לו כשאוכפים את החוק כמו שצריך לאכוף את החוק. כשהולכים ישר כמו שצריך ללכת ישר. שבסופו של דבר לא נכנעים לא לטלטלות ולא לרוחות. זה המשעול שבו מוטל עלינו לצעוד. זה לא קל אבל יש לנו סמל והסמל זה אפרים. ואת הסמל הזה לצערי לא הכרתי באופן אישי רק שמעתי, אבל אני רואה את העיניים של האנשים כשמדברים על אפרים, ואני רואה את התחושות של האנשים בכל פעם שהנושא הזה עולה, של עמיתים שעבדו איתו, שהלכו איתו וצעדו איתו במשעול כתף אל כתף. מה הם חושבים ומה הם מרגישים ביחס לאלמנט הזה של להיות שומר סף אמיתי", אמר המפכ"ל.

עוד הוסיף בדבריו: "אין מקום יותר רגיש מיאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה). זה כנראה לא במקרה שיאח"ה נולדה ב-75 וממשלה כבר נפלה בשנת 77", עת הודח יצחק רבין ז"ל מהשלטון. "יאח"ה יכולה להקים ממשלות ולהפיל ממשלות אבל יאח"ה צריכה לצעוד ישר וזאת משימה לא פשוטה".

"ללכת ישר בלי להביט לא ימינה ולא שמאלה זאת משימה לא פשוטה וצריך בשבילה גב זקוף כי אין מצב שלא חובטים בך או מכאן או מכאן. ואין מצב שאתה לא דורך על עצבים חשופים ואין מצב שאתה לא דורך על יבלות ולכן אתה נמצא חשוף בצריח וחוטף את הביקורת של כל מי שלא נחמד לו או מרגיש לא בנוח שצועדים במשעול.

"איזה נחמה יכולה להיות למשפחה שאיבדה איש כל כך יקר? ועל זה למדתי בתקופה הקצרה שאני נמצא בתפקיד ובאירועים שבהם פגשתי את המשפחה, איזה איש משפחה למופת הוא היה ומה סימל עבורם. אז אני לא יודע לומר דברי נחמה בעניין הזה אבל נחמה אחת היא לדעת שזה הפך לסמל של המשעול שלנו. לדעת שזה סמל בתוך משטרת ישראל שהיא צועדת ישר לא משנה מה יגידו עליה. שהיא עושה את עבודתה לא משנה כמה יבקרו אותה. שהיא ממשיכה קדימה לא משנה כמה יחבטו בה. ובעיני זאת נחמה, קטנה, אבל נחמה, לנו היא גדולה ולנו זה סמל משמעותי, ואני מאוד מקווה שזה גם יצליח להיות נחמה עבור המשפחה שלא מדובר פה בקורבן חלילה שהלך לשווא. הוא נותר סמל והוא נותר הכוח שלנו לצעוד במשעול בעיניים פקוחות וגב זקוף. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים".
רוני אלשיך אפרים ברכה יאח"ה משעול ממשלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד