י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בין הפטיש לסדן: אף אחד לא אוהב את ש"ס

ח"כ ישראל אייכלר טוען כי טעות לחשוב שעיתונאי ערוץ 10 שמנהלים מאבק נגד נתניהו, נמנים על אוהדיה של המפלגה החרדית-ספרדית

בין הפטיש לסדן: אף אחד לא אוהב את ש"ס
זינדל פלאש

תנועת ש"ס הגיבה במשבר קואלציוני על דברי הבלע שנאמרו נגד בוחרי ש"ס ועדות המזרח בדירקטוריון של ערוץ תקשורת חילוני הנלחם נגד הדת היהודית ושומריה באיבה חסרת גבולות. נתגלע שם סכסוך בין העיתונאים שמסרבים לקבל את עול שלטונו של נתניהו לבין מקורבו רמי סדן שמונה ליו"ר הדירקטוריון. הם טוענים כי הוא השמיץ את ש"ס ובוחריה וראשיה באומרו: "אני אתכם באליטה שונאים את בוחרי ש"ס וראשיה". סדן טוען שלא הזכיר את ש"ס אלא הציע שהערוץ ייצג גם את תושבי הפריפריה וכו'.

איננו יודעים מי אמר איזו מילה בדיוק באותה ישיבת דירקטוריון. אך ברור כי שני הצדדים בערוץ שונאים את ש"ס ובוחריה באותה מידה. הגזענות היא נחלתם של אנשי אותו ערוץ, לא פחות מאשר "האליטה" אליה שייך היו"ר הנבחר שלהם. יש כאן ניצול ציני של הרגישות החברתית של כולנו נגד "האליטה הציונית" עם הכיפה ובלעדיה. כלי התקשורת של אויבי התורה המסיתים ומדיחים ימים ולילות, בתכניות הסתה גזענית נגד היהדות החרדית ללא מעצורים, אינם דואגים לטהרת השפה ומניעת גזענות. אנשי ש"ס מנו וספרו ולא מצאו מזרחי אחד באותו דירקטוריון. כך גם ברוב הדירקטורים של מוסדות האקדמיה ומערכת המשפט, שעדיין רובם ככולם על טהרה הגזע האשכנזי הציוני. יבא יום וגם החילונים המזרחיים ישתלבו שם אבל תמיד ישארו החרדים בחוץ. כי גדולה שנאה ששונאים הציונים את החרדים, מן הגזענות ההדדית בין המזרחיים לאשכנזים.

בלי קשר לערוץ ציני זה או אחר, הויכוח בין ש"ס לסדן אינו אישי ולא מפלגתי. יש כאן תהום פעורה בין הציונים לחרדים, בין אם הם אשכנזים ובין אם הם ספרדים. היהדות הנאמנה לא כרעה ברך ולא נכנעה לשאיפת ההתבוללות של התנועה הציונית. הציונים בקשו לבולל את עם ישראל ולהפכם לגוי ככל הגויים. הציונות הדתית התבוללה בציונות החילונית, בכל תחומי התרבות כמעט לבלי הכר, מלבד גודל הכיפה הסרוגה. כמובן שיש להבדיל ואסור להכליל את כל הציונים ובוודאי שלא את כל הציונים הדתיים. מי כמונו יודע את התחושה של "האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף". אבל ברוב המקרים עדיף לקבל שירות מידי פקיד ציוני חילוני שיש לו כבוד לדת, מאשר מידי שליט ציוני דתי שמתעב חרדים. עדיף על שניהם להתפלל: "ניפלה נא ביד ה' כי רבים רחמיו וביד אדם אל אפולה".

לכן יש לראות את המאבק בביטויים הגזענים של בני האליטות השלטוניות נגד ש"ס ובוחריה באותו הקשר של האפליה הגזענית של השלטון הציוני כלפי החרדים, מלידה ועד זקנה.

אחת הדוגמאות הבולטות והקשות של האפליה הגזענית נגד החרדים הוא תחום הדיור. זאת בנוסף לאפליות התקציביות בנושאי חינוך ורווחה, תעסוקה ותחבורה. מדובר במזימות תכנון ערים ושכונות ופסיקות משפטיות ששוללות את זכות ההתארגנות של חרדים בחריש והטלת דמי פיתוח וכבישים יקרים על הדירות בבית שמש. אלה רק כמה דוגמאות לתופעה מזעזעת, עליה אנו מתריעים במשך שנים. השבוע גילה זאת שר האוצר בכבודו ובעצמו במליאת הכנסת.

שר האוצר משה כחלון חשף בכנסת את הסוד הגלוי והנורא של ראשי ערים הנלחמים נגד מגורי חרדים בעריהם. "ראשי הערים לא אוהבים שבונים שכונה עם אופי חרדי. אני לא יכול להבטיח בניית אלפי דירות, כשיש התנגדות של ראשי הערים. כידוע ראשי הערים מנעו בניה של דירות שלשה חדרים כי הם רצו "אוכלוסיות חזקות" שיכנסו אליהם. לכן זה חלק ממשבר הדיור" – הוא אמר.

בעקבות כך פנינו אליו במכתב גלוי ובבקשה לחשוף את שמות ראשי הערים המתנגדים למגורי חרדים. "אנחנו כבר חשים שנים רבות את מה שאמר שר האוצר שישנם ראשי ערים במדינת ישראל שאינם רוצים חרדים בעריהם. לכן הם בונים מגדלים גבוהים בתקווה ששומרי שבת לא יוכלו לרכוש דירה בשחקים. הם אוסרים תכנון דירות לא גדולות, כי הם רוצים אוכלוסיות חזקות. השאלה היא, מי זו האוכלוסייה החזקה שאותה הם כן רוצים? האם אלה אנשי שלטון שהצליחו להשתלט על מיליון המשרות במגזר הציבורי? האין אלה אנשים שגובים מסים ואגרות מן המגזר הפרטי ומדלת העם, לממן מכספם משכורות של מאות אלפי עובדי ציבור, שחלקם לא עובדים אפילו מחצית מזמן העבודה? מנין יש כסף לשופטים ושוטרים ופקידי מדינה לרכוש בתים גדולים וילות ודופלקסים נרחבים בכל ערי הארץ, אם לא מכספי המיסים של דלת העם והמיגזר הפרטי.

שאלנו שאלה קשה: איך הסכימו ראשי ערים ועיירות בקרב אומות העולם למגורי יהודים בעריהם במשך מאות שנים בטרם גירשו את היהודים ממחוזותיהם? איך הם השלימו עם בניית בתי-כנסת נפרדים מהמסגדים ומהכנסיות? איך הסכימו להקמת מערכות חינוך נפרדות ולא דרשו לימודי ליב"ה. איך אפשרו מערך ייצור ושיווק מזון כשר, שמנע מיהודים לקנות פת עכו"ם ובשר מידיהם? איך הסכימו להקמת בתי-קברות נפרדים ליהודים? על כך אמרו חז"ל שגדולה שנאה ששונאין עמי הארץ לתלמידי חכמים יותר מאומות העולם. בתפוצות היינו מהגרים זרים בארץ זרה. בסוף המר גורשנו מארצות רבות בגולה הדוויה אך עדיין חיים מליוני יהודים בשלוה יחסית בארצות אחרות. אמריקה ואירופה פתוחים ליהודים עדיין ואיש לא יעיז לשלול את זכותם לגור שם בגלוי ובפומבי. אבל כאן אנחנו חיים בארצנו ובערי אלוקינו, בים של איבה פלשתינית. האם נסכים שנגורש ונמודר ונידחה מערי ארצנו, בידי אחינו שונאינו ומנדינו, על ידי מזימות תכנון שלטוניות?!

הודענו כי אנו מאמינים שרוב ראשי הערים אינם זוממים להדיר חרדים. לכן בקשנו לפרסם את שמות ראשי הערים שלא רוצים את החרדים, כדי לא להוציא לעז על כלל ראשי הערים. אסור להשאיר בתפקידו אף ראש עיר בארץ-ישראל שזומם מזימות נגד מגורים של יהודים חרדים או של כל אוכלוסייה אחרת. הגיע הזמן לחשוף את קלונם של ראשי הערים האלה, כדי שהציבור היהודי והדמוקרטי ידע להוקיע אותם לעין השמש.

בדבריו אמר שר האוצר, שאם כל רצונו הטוב לסייע לחרדים בכל מקום שאין התנגדות, אין בידו לאכוף על ראשי ערים המתנגדים לבנות דירות גם לחרדים. אבל מדינה לא גזענית אינה יכולה להרשות התנגדות גזענית. זו חובתם של שרי הממשלה להילחם ולהיאבק נגד הגזענות כלפי חרדים בארץ-ישראל. הם חייבים למנוע אפליה בדיור ובחינוך, למרות הקביעה של השופט רובינשטיין שהחרדים אינם גזע ולא עם ולא עדה. לא חלים עליהם כל החוקים נגד אפליה והסתה גזענית.

המציאות היא שהחרדים היו ויהיו ויישארו כאן עזרת ה'. שום ראש עיר, יהודי או לא יהודי, לא יצליח להוציא אותנו מהערים. הגזענות אסורה לא רק נגד אתיופים ומזרחיים ואשכנזים חילונים וערבים, אלא גם נגד יהודים חרדים מכל העדות. הבענו תקוה כי שר האוצר וקבינט הדיור יקחו את עצמם לידיים וימנעו את הגזענות והאפליה הנוראה נגד מגורי יהודים בארץ ישראל בכל עיר ועיר.

יהי רצון שנזכה להיגאל גאולה שלימה מן השמים ונינצל מכל האויבים מבחוץ וכל המתנכלים מבפנים ונוכל לשבת בטח ושאנן בארצנו ובערי אלוקינו, עדי ביאת ינון בב"א.

הטור התפרסם בעיתון 'המחנה החרדי'
ישראל אייכלר חרדים ראשי ערים סדן שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד