י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יחימוביץ': "נתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא"

חברת הכנסת מהמחנה הציוני השתתפה ב'שבת תרבות', תקפה את אהוד ברק והתייחסה לאפשרות שתרוץ לראשות המפלגה

נתניהו. צילום: פלאש 90
נתניהו. צילום: פלאש 90

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בשבת תרבות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ייבחר שוב לראשות הממשלה, אך לשם כך דרושים צעדים נועזים וחבירה של הכוחות הדמוקרטיים וההגונים. יחימוביץ' טף התייחסה לשאלת ההתמודדות לראשות מפלגת העבודה ואמרה כי תחליט אם תתמודד על ראשות מפלגת העבודה רק כאשר תהיה לפניה תוכנית אסטרטגית סדורה ליום שאחרי הפריימריז, שיהיה בה כדי להביא לחילופי שלטון.

לדברי יחימוביץ אף שסיכוייה לנצח בפריימריס גבוהים משל יתר המועמדים, זו אינה החלטה פשוטה וחפוזה והיא מקדישה לכך זמן ומחשבה רבים, נפגשת ומתייעצת עם אישים רבים בתוך המערכת הפוליטית ומחוצה לה, ותגיע להחלטה בקרוב. "אין לי ספק שבנימין נתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא, אך לשם כך יש לייצר כמה מהלכים משמעותיים, שבנקודה מסויימת בזמן יביאו לחבירה של הכוחות הדמוקרטיים, הממלכתיים וההגונים במדינת ישראל."

יחימוביץ' דיברה בשבתרבות עם יואב קרקובסקי במרכז הקהילתי רוזין ברמת אביב. עוד אמרה כי ניסיונו של נתניהו לפטור את דבריו של יעלון כאילו היו ניגוח פוליטי שהחל רק עם פרישתו – הוא ניסיון שקרי. "יש לשבח את יעלון על כך שבעודו בתפקיד לא היסס להכנס לעימות אידיאולוגי, שעליו שילם מחירים פוליטיים, בצמתים שבהם נסדקו ונפרמו הממלכתיות ושלטון החוק. גם דבריו של ברק היו דברים נכוחים אבל הפוזיציה של השניים האלה שונה. ברק היה זה שחיסל את מפלגת העבודה ופילג אותה והביא אותה למצב של אפס עד ארבעה מנדטים בסקרים בהתעקשותו לדבוק בנתניהו. עליי הוטל אז לשקם את המפלגה וזה לא היה פשוט. איני מזלזלת באינטליגנציה שלו ובתרומתו למדינה אבל לבוא מהמושב המרופד ולקרוא למרי אזרחי זו אינה סיטואציה שמעוררת אמון. יעלון לעומתו נוגע בעצב רגיש: בחסר האדיר שנוצר בממלכתיות ובהגינות."

"זה לא קשור לעימות פוליטי ואפילו לא לעימות האידיאולוגי של ימין-שמאל. בליבה של שני המחנות גוברים המחנק, הדאגה, העדר התקווה. בפועל, המדינה עצמה מותקפת ע"י העומד בראשה. שאריות הקונצנזוס והאתוס שסביבו נבנים החיים שלנו בעמל רב מתאדים ומתפוררים בניצוחו של נתניהו. צה"ל, בתי המשפט, התקשורת, כל אלה ואחרים נתונים למתקפה ולהשתלטות חסרת תקדים של אדם אחד לצרכיו הפוליטיים. ויכוח בין ימין ושמאל הוא בריא וטוב אבל בקצב הזה לא ישארו מבנים ממלכתיים ודמוקרטיים לנהל דרכם את הויכוח הזה."

יחימוביץ' אמרה כי רפיסות האופוזיציה מעצימה תהליכים קשים אלה, וכי "הרצוג ולפיד אשמים בכך במידה שווה, שכן שניהם עוסקים בנסיון להידמות לנתניהו, או באימוץ הרטוריקה המפלגת שלו, או בחבירה אליו כדי לשרתו – או בשלושתם גם יחד. זה אינו מעורר אמון, ומי שמבקשים להחליף שלטון חייבים לקרוא עליו תיגר ולא להידמות לו".
יחימוביץ הרצוג המחנה הציוני נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד