ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ראשון לציון: יותר מאלף איש הפגינו נגד ההטבלה לנצרות

מחאת ענק מול היכל התרבות בראשון לציון: יותר מאלף מפגינים הפגינו נגד טקס ההטבלה לנצרות שתוכנן על ידי המיסיונרים • בנצי גופשטיין ל'בחדרי': "ברוך ה' הצלחנו לעצור את טקס ההטבלה לחדור מספר פעמים לטקס ולחסום את הכניסות"

צילום ארכיון: דוד זר
צילום ארכיון: דוד זר

 

ניצחון יהודי: כ-1000 אנשים הפגינו ביום שבת מול היכל התרבות בראשון לציון, במחאה על קיום אירוע ההטבלה של הכת המסיונרית "עדי השם", באירוע תפילה המוני.

המשטרה חסמה לתנועה את רחוב ז'בוטינסקי ולמקום הגיעו כוחות גדולים מאוד של משטרת מרחב השפלה.

המחאה אורגנה על ידי רבני העיר, יד לאחים וארגון להבה. כאשר המפגינים עורכים תפילה ברחבת הכניסה להיכל התרבות.

בתווך התייצבו עשרות שוטרים ושוטרי משמר הגבול וכן לוחמי יס"מ שחצצו בין הצדדים. במהלך האירוע נרשמו כמה עימותים בין המפגינים לשוטרים ו-3 מפגינים עוכבו לחקירה ושוחררו.

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להבה, אומר לבחדרי חרדים: "ניצחנו! ברוך ה' הצלחנו לעצור את טקס ההטבלה בראשון לציון. בזכות יותר מ-1000 תושבים ופעילי להבה הצלחנו לחדור מספר פעמים לטקס ולחסום את הכניסות. עקב כך משטרת ישראל סגרה את האירוע".

לדבריו, 6 נשים מבוגרות שהובאו לטקס על ידי מטפלות גויות נשארו בחוץ בזכות הפעילים. "אשריכם ישראל ותודה לבית הכנסת אחדות ישראל, לגבאים ולחבר המועצה מאיר עקיבא ולמושיק על העזרה. חשוב גם להדגיש שבאמת הטקס בוטל וזה גם יעזור לעתיד שהמשטרה תגיד שאי אפשר לקיים".

מאיר עקיבא, חבר מועצת העיר ראשון לציון ומי שארגן את המחאה, אומר לבחדרי חרדים: "השתתפו בערך כ-1800 איש, אנשים באו מרחוק בגלל שכואב להם על הממירים את דתם לנצרות, למפגן המחאה הגיעו חילונים שכואב להם. המחאה התקיימה משעה 8 בבוקר עד 2 בצהריים. רב העיר הרב יהודה וולפא, אדם בן 90, הגיע מהקצה השני של העיר, בנוסף השתתפו כל רבני השכונות.

"אני שמח שהכנס התבטל לאחר שהבענו מחאה כראוי, ראש העיר דב צור צריך להבין שאי אפשר להפר את הסטטוס קו. ממידע שהגיע אלי בצאת השבת ראש העיר לא ניגש לבית משפט בנושא ביטול כנס ההטבלה, למרות ההצהרות שאמר כי בית המשפט חייב אותו, אלא גזר גזירה שווה מבקשה שהגיש לבית משפט לפני 3 שנים, ושלא יחשוב לרגע שהוא יכול לכופף לחרדים את הידיים, אני מציע לו שישמור על הסטטוס קוו בראשון לציון כפי שהיה קיים 60 שנה".

יניב אוחנה דובר העירייה אמר ל'בחדרי חרדים' ביום חמישי האחרון: "העירייה מחויבת על פי חוק, הקובע כי אין להפלות על רקע דתי, לאפשר את קיום האירוע. בעבר, כאשר העירייה ביטלה אירוע מסוג זה היא נתבעה, חויבה לשלם פיצוי ולאפשר את קיום האירוע".

הטבלה ראשון לציון נצרות הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד