ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מינוי זמני בעדה: חבר בד"ץ חדש בבית שמש

הגאון רבי שמואל ברנסדרופר, אב"ד קהילת 'תפארת הנחל' בבית שמש, מונה לשמש כחבר בד"ץ העדה החרדית באופן זמני בבית הדין בבית שמש

הגאון רבי שמאול ברנסדרופר. צילום ארכיון: ברוך אוביץ
הגאון רבי שמאול ברנסדרופר. צילום ארכיון: ברוך אוביץ

מינוי חדש בשבוע האחרון בבד"ץ העדה החרדית: הגאון רבי שמואל ברנסדרופר, אב"ד קהילת 'תפארת הנחל' בבית שמש, מונה לשמש כחבר בד"ץ העדה החרדית באופן זמני בבית הדין בבית שמש.

בבית הדין בבית שמש היו יושבים על דיני תורה הגאון רבי יהושע רונזברגר, הגאון רבי חיים אורי פריינד והגאון רבי נתן קופשיץ, אך עקב אי הגעתו בתקופה האחרונה של הגרח"א פריינד לדיני תורה, הוצרך הבד"ץ למנות חבר חדש, ועל כן מונה הגר"ש ברנסדרופר שישא בתואר חבר בד"ץ העדה החרדית בבית שמש באופן זמני.

כ'עקיצה' לעדה החרדית, פרסם אחיו הגאון רבי משה ברנסדרופר אב"ד בית ההוראה 'היכל הוראה' מודעה בעיתונות החרדית, בה הוא מברך את אחיו הגדול על התמנותו לחבר בבד"ץ 'העדה החרדית'. מהמודעה נראה כי המינוי הוא קבוע ולא רק בתואר שהיה עד היום דומ"ץ העדה החרדית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבה של הנהלת העדה בה הוחלט על מינוי הגר"ש הורד תואר מו"ץ העדה החרדית מרבי משה ברנסדרופר עקב סערת העופות באחרונה, התואר הורד למרות שהרב משה לא השתמש בתואר ואף לא קיבל משכורת של מו"ץ, למעשה מתנהל מאבק סמוי בין שני הבנים רבי שמואל ורבי משה מי ממשיך דרכו של אביו.

תלמידיו של חבר הבד"ץ הדומיננטי הגאון רבי נפתלי הירצקא פרנקל זועמים על המינוי ואומרים ל'בחדרי חרדים' "איך יכול להיות שבשעה שהרב שוכב בבית החולים ממנים דיין, כולנו מקווים שהרב יחזור ויוכל לחזור חזרה לשבת בדיונים".

בבד"ץ העדה החרדית חברים כיום בבד"ץ, הגאון רבי נפתלי הירצקא פרנקל הזקוק לרחמי שמים מרובים, הגאון רבי יעקב מנדל יורוביץ, הגאון רבי יהושע רוזנברגר, הגאון רבי אברהם יצחק אולמן, הגאון רבי חיים אורי פריינד, הגאון רבי נתן קופשיץ והגאון רבי יהודה פישר.

הרב שמואל ברנסדרופר הוא בנו הגדול של הגאון רבי מאיר ברנסדרופר זצ"ל, בעל ה'קנה בושם', חבר בד"ץ העדה החרדית המיתולוגי ומי שהיה אחראי על השחיטה בבד"ץ.



הרב ברנסדרופר חבר בדץ העדה החרדית היכל הוראה פרסום מודעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד