י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שופט בג"ץ: "בלי עולם התורה לא היינו פה"

השופט ניל הנדל השתתף בשבת גיבוש של עורכי הדין החרדים ושחרר הצהרות מפתיעות, ובין השאר הבהיר כי על בית המשפט לא להתערב בסוגיית החינוך החרדי ולימודי הליבה

הנדל. צילום: פלאש 90
הנדל. צילום: פלאש 90

"בלי עולם התורה החרדי בכלל לא היינו פה" - כך הפתיע שופט בית המשפט העליון ניל הנדל במהלך שבת גיבוש של לשכת עורכי הדין החרדים במלון כינר בטבריה. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף את בג"ץ ואמר כי בית המשפט העליון באופן שיטתי פוסק נגד החרדים והדת.

לדברי השופט ניל הנדל: ״במדינה פה מסתכלים כל הזמן מה החרדים לא עושים, הגיע הזמן לראות מה החרדים כן עושים, והם עושים המון. לדעתי, בלי עולם התורה החרדי בכלל לא היינו פה, כולנו, אחרי כל האסונות והמלחמות בהסטוריה לא היינו שורדים בלי המציאות שבה אב העביר לבנו את התורה, ובלי העובדה שתמיד היו יהודים שרק למדו תורה״.

השופט התייחס ללימודי הליב״ה ואמר: ״הדבר הכי חשוב לחרדים זה החינוך. זה מאסט, אין להם משהו חשוב יותר מחינוך. איך יעלה על הדעת שאנחנו נלמד ואת החרדים מה ללמד את הילדים שלהם״.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר כי "בית המשפט העליון באופן שיטתי פוסק נגד החרדים והדת. למעט פסק הדין שניתן לאחרונה בנושא הכשר על ידי הרבנות כל הפסקי דין הם נגד. אין שום עדיפות לשופט עליון על פני נבחר ציבור אלא להפך. שופט לא עומד לבחירה מחודשת אלא נבחר לכל החיים והוא מגיע עם האג'נדה שלו לבית המשפט שעל פי רוב היא מצד מסוים של המפה".

גפני הוסיף כי אני "רואה חשיבות במפגש מסוג זה של עורכי דין חרדים דתיים ושופטים. יש אחריות לעורכי הדין להוות שליחים של העברת המסרים בדבר חשיבות התורה והדת לקיומו של עם ישראל דווקא במגרש המשפטי. עובדתית, כל פעם שתקציב הישיבות נפגע, המצב הכלכלי במדינה היה גרוע, ולהיפך - כשהעלו את תקציב הישיבות, האבטלה ירדה המיסים גדלו והמצב הכלכלי השתפר, וזאת בניגוד לתחזית ולמגמה הכלל עולמית".

את השבת ארגנו לשכת עורכי הדין בראשות יו"ר הלשכה עו"ד אפי נווה. וראשי הסיעה החרדית בלשכת עורכי הדין - עו"ד יוסף ויצמן, עו"ד מנחם מושקוביץ ועו"ד שלמה לינצר.
ניל הנדל חינוך חרדי עורכי דין שבת בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד