י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נשיא המדינה בשילה הקדומה: "שורשינו אינם עניין למחלוקות"

במהלך ביקורו הרשמי של הנשיא ריבלין במועצה האזורית מטה בנימין כאורחו של ראש המועצה מר אבי רואה הוא שיבח את ההתיישבות

נשיא המדינה בשילה הקדומה: "שורשינו אינם עניין למחלוקות"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ערך ביקור ממלכתי במועצה אזורית מטה בנימין בהזמנת ראש המועצה ויו״ר מועצת יש״ע מר אבי רואה. זהו ביקורו השמיני של הנשיא ביהודה ושומרון מאז נכנס לתפקידו וזהו גם הביקור הרשמי הראשון כנשיא המדינה במועצה האזורית בנימין. במהלך הביקור הגיע הנשיא ליקב פסגות שם נפגש עם ראשי היישובים במועצה ולאחר מכן, המשיך הנשיא לסיור באתר הארכיאולוגי "שילה הקדומה".

ראש המועצה בירך את הנשיא בבואו והודה לו על הקשר הקרוב עם ההתיישבות לאורך השנים.
הנשיא הודה למר רואה על קבלת הפנים החמה ובדברים שנשא מול בכירי המועצה אמר: ״בשנה האחרונה סבל עם ישראל מגל טרור קשה ואנחנו צריכים להמשיך ולהאמין שאנחנו חזרנו לארצנו ולמולדתנו גם אם בני דודינו לא מוכנים לקבל עובדה זו״.

הנשיא ביקר גם באתר שילה הקדומה שם קיבל סקירה אודות החפירות הארכיאולוגיות והממצאים באתר, וביקר בדגם המשכן ובכלים עתיקים מימי בית המקדש השני. שילה הקדומה הוכרה כאתר מורשת לאומי והנשיא צפה במיצג המיוחד המספר על האתר.

בביקורו בשילה הקדומה אמר הנשיא ריבלין: ״אני קורא לכל העם בישראל לבוא לסייר בשילה ובעתיקותיה. שילה היא אתר מורשת לאומי שצריך להיות מוקד עלייה לרגל של כל העם בישראל. בצחוק מר אני אומר שאין צורך בהכרה של אף גוף, גם לא אונסקו, על מנת שנזכור את זכותנו על הארץ, ושורשינו כאן ובירושלים ובכל מקום אחר אינם עניין למחלוקת. אני שמח על הזכות להגיע ולבקר אתכם בנסיבות משמחות ומודה לכם שוב על קבלת הפנים.״

ראש המועצה אבי רואה הודה לנשיא על ביקורו ואמר: ״אנו שמחים לארח את כבוד הנשיא ידידנו משכבר הימים. בביקורך כאן לא תשמע קיטורים וקיפוחים. אנו נספר לך על חצי הכוס המלאה, על החינוך, על הילדים הנפלאים על הפיתוח העשייה והתרומה הגדולה".









רובי ריבלין שילה הקדומה בנימין ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד