י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב ארלנגר על ראש ישיבת בריסק: "עמלקי"

מתקפה חריפה של המשפיע הקנאי נגד הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק: "לועג ומתלוצץ. מקרר את המערכה" • האזינו

הרב סנדר ארלנגר.
הרב סנדר ארלנגר. צילום: באדיבות המצלם

המשפיע הרב סנדר ארלנגר יוצא במתקפה נגד הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק ראש ישיבת בריסק, בכינוס שנערך בליל שישי לבני היישוב הישן שאינם מתייצבים.

"עת צרה היא ליעקב וממנו יוושע, אנו במצב של 'עת צרה אשר כמוהו לא נהייתה', האפיקורסות, דעות הכזב והקרירות פגעו רח"ל בכולם, צריך להתחיל ללמד את יסודות האמונה, הלכות מסירות נפש ברמב"ם, יכול להיות כאן בירושלים ראש ישיבה גדול שמוסר שיעורים ב"קדשים" והוא עוכר ישראל, הוא מקרר את המערכה "אשר קרך בדרך" הוא "עמלקי". בגאות וחוצפה הוא מקרר את המערכה, יש לנו את המסורת מהבריסקער רב, ומבניו הזקנים, והוא לועג ומתלוצץ, לץ! רשע!" פתח הרב ארלנגר.

"צריך לדעת שהמערכה היא על מסירות נפש, מסירות נפש על קידוש השם, מי שמקרר את המערכה הוא בכלל אשר קרך בדרך, והוא עמלקי, אסור לקבל תורה ממנו, רבותי, זה שעת השמד ושעת מסירות נפש, הלב שותת דם, וכלל ישראל הולך ומיתדרדר...

"והחברה האלו שמוסרים שיעורים בקדשים הם טמא טמא יקרא, יש להם השקפות טמאות, לצים, אסור לקבל מהם תורה, מה הבריסקער רב היה אומר על אדם שמקרר מערכה נגד הגיוס בזמן שדמו של כלל ישראל שותת? מה הסאטמר רב זי"ע היה אומר על כזה אדם? בברכת המינים הוא היה מכניסו, פשוטו כמשמועו שלוש פעמים ביום, זה מינים ואפיקורסים עם לומדעס עם ליצנות וכביכול הוא גם "קנאי" לא תאבה עליו ולא תשמע אליו, הוא מסית ומדיח, רק במסי"נ נכבוש את המערכה, לקרר את המערכה בכזה מצב זה פלילי וזה חטא בל יכופר.

"וזה מאבד חלק לעולם הבא עם זה שמקררים את המערכה, רק ע"י הערלאכע בחורים שאינם מתייצבים כפי הוראת גאב"ד ירושלים כך יגדלו ויהיו ערלאכע יהודים, ערלאכע רבנים, לא לצים ולא חכמים בעיניהם,... אלו הבחורים שמוסרים הנפש ואינם מתייצבים הם יזכו להיות הכתר של כלל ישראל.

"מה הסאטמאר רוב היה אומר על אנשים כאלו? מה הבריסקער רוב היה אומר על אנשים כאלו? מה היו אומרים גדולי ישראל ראשי ישיבות שהיו לפני עשר, עשרים, שלושים שנה על המערכה הזאת? הם הלכו למנוחות ואותנו עזבו לאנחות.

"הקב"ה עושה ברית עם יהודים יראי שמים שיש להם מסירות נפש לקידוש השם, ולדבר אמת גם צריך מסירות נפש, היום אסור בכלל לדבר על מסירות נפש, ויש אנשים שצוחקים על המערכה, אין להם חלק באלוקי ישראל ואין להם חלק לעולם הבא ודינם כקל שבציבור, ת"ח שאין בו יראת שמים דינו כקל שבציבור.

"רבותי איפה הערלאכע יהודים שמסרו נפש על קידוש השם... כלום! כלום! אם כמה סיפורים מוחקים את הכל, עם כמה נגיעות מוחקים את הכל. הלוואי ויהיה חלקי עם הבחורים שמוסרים את הנפש ואינם מיתייצבים בגן עדן אפי' בחמישים אחוז, זה הדבר הכי גרוע, הקליפה הכי גרועה היא מי שמתייצב שם, הגאב"ד ירושלים פסק שאסור להיתייצב וזה גזירה קשה ונוראה, זה גזירת שמד.

"וכל אלו שמחלישים את המערכה ואומרים שאין שום גזירה, שיחפשו את הילדים והנכדים שלהם בצבא רח"ל, ואלו שמחזקים את המערכה שהם הגבורי כח עושה דברו, להם יהיה דורות ישרים ומבורכים, הם יהיו הראשונים שיקבלו את השכינה בביאת משיח צדקנו. וכל אלו היהודים הבעלי גאות, לא יהיה להם שום מקום ושום אחיזה עם משיח צדקינו כשיגיע, הוא אפילו לא יסתכל אליהם". סיים הרב ארלנגר את דבריו.

הרב סנדר ארלנגר הרב אברהם יהושע סולבייציק גיוס מתקפה עמלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד