י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הושלם ההישג של גפני: 80 מיליון שקל לישיבות אושרו בממשלה

לאחר מאבק איתנים בין שר האוצר ליו"ר ועדת הכספים, שנחשף ב'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר - הבוקר אישרה הממשלה את הסיכום בין השניים, והשיבה את מצב תקציב בחורי הישיבות והאברכים לימי טרום כהונת לפיד כשר אוצר

משה גפני. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
משה גפני. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים' ביום רביעי שעבר על הסיכום אליו הגיעו גפני וכחלון, הבוקר (א') אישרה הממשלה בהצעת מחליטים סכום של 80 מליון שקלים עבור תקציב הישיבות, זאת בהמשך לסיכומים בהסכם הקואליציוני, לטובת תלמידי הישיבות והאברכים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אישור הצעת המחליטים הבוקר מחזיר את המצב לקדמותו לשנת 2012 טרם גזרות לפיד. עם האישור, יגיע לסיומו המשבר בין גפני למשרד האוצר.

כפי שנחשף ב'בחדרי', גפני וכחלון הגיעו לסיכום לאחר תקופה ארוכה בה כחלון והאוצר סירבו לאשר את הכספים לישיבות, בטענות לפרשנות שונה בהסכם הקואליציוני, ומנגד עיכב גפני בועדת כספים סכום בגובה של 14 מיליארד שקלים שביקשו באוצר לאשר עבור משרדי הממשלה, כתג מחיר על הסירוב לעניק את התקציב לישיבות.

ביום שלישי שעבר נחשפו הדברים שנאמרו בישיבת פורום ראשי המפלגות הקואליציה, במהלכה נשמעו התקפות חריפות של שר האוצר משה כחלון נגד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בנושא העברות תקציביות שגפני תוקע בועדת הכספים.

הידיעה עודכנה בשעה 12:30
משה גפני משה כחלון קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד